1. |
re: Nagy problema am az idohiany, (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Valasz: re: Jobbrol elozes - masik kerdes (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Re: jobbrol elozes (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
Dieselek (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
5. |
Agyas vezeto (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: jobbrol elozes (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
7. |
RE: *** HIX AUTO *** #2777 (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
8. |
Vita 03. (Szemelyes!) (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
9. |
Lelepeskor korbekukucs egyiranyu utaban ! (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
10. |
Jobbrol elozes - KRESZ (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Nagy problema am az idohiany, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>En azt mondtam, hogy a kockazat no.
Nem, Te mar ott tartottal, hogy miert autozom, miert elek, miert
vagyok egyaltalan? Erre nincs idom.
>Ki is mondta, hogy lassan menve eletveszelyes?
En, es ha a mostani szamban feljebb olvasol, akkor lehetne fogalmad,
mirol irtam vegig. En megyek 90 -nel, elalszom. Megyek 200 -al,
akkor figyelek, mert nem akarom hogy barmi tortenjen. Es a masik
helyett is figyelek, mert En vagyok a szabalytalan. Melyik a jobb?
Na most direkt irtam a 200 -at most. Kiprobaltam, eletveszelyes.
1xuen nem hiszik el. Tehat 90 -> unalom -> nem figyeles szamomra
sokkal veszelyesebb, mint 160 -> szabalytalan vagyok -> masokra
is figyelek. Ha mar megtortent a baj, akkor majdnem mindegy, hogy
90 vagy 160. A 90 is sok. Valamint 90 -nel vezetek 10 orat, 160 -nal
meg 5 -ot. Nem mindegy.
|
+ - | re: Valasz: re: Jobbrol elozes - masik kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Szerintem a KRESZ ilyet nem allit.
Elnezest mindenkitol, igazad van. Felnyalaztam a jogszabalyt. Hulyeseg
volt a nagykorutas peldam. Lakott teruleten belul, parhuzamos
kozlekedesre alkalmas uton lehet a belso savban folyamatosan haladni,
ha a hatulrol erkezot nem zavarom.
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: Re: jobbrol elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Lukit:
>Csak lakott teruleten es csak akkor szabad a belsoben tartosan
>kozlekedni, hogy ha a tobbi sav telitett. Ha nem, akkor irany a kulso.
>
Annyiban pontositanam elozo megjegyzesemet, hogy ha van felfestes.
Ha nincs, akkor csak ha kialakult a parhuzamos kozlekedes.
Arpi
|
+ - | Dieselek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Arra kernem a nagyerdemut,hogy par szoban vilagositsa meg,hogy mi a
kulonbseg szivo diesel,diesel injektoros,és a legujabb common rail
diesel motorok kozott?Udvozlettel
-Tamás
|
+ - | Agyas vezeto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Ma, sikerult az utobbi evek, vagy evtized legnyagyobb barmaval
"talalkoznom".
Ment elottem egy auto, feltunoen bizonytalan uttartassal. Hol arokpart,
hol szembesav. Az auton nem lattam at, mert vastagon befagyott a hatso
szelvedoje. Elso reakciokent azt gondoltam bizonyara erosen alkoholos a
vezeto befolyasoltsaga, kisse azonban elbizonytalanitott a korai
idopont. Amikor lement az ut szelerol, hirtelen visszarantotta, majd a
szembesavba ravillogtak, szinten visszarantotta. Nem volt "batorsagom"
megelozni, inkabb kicsit lemaradtam, majd megalltam a kovetkezo piros
lampanal, ahol emberem siman athajtott a piroson. A kovetkezo lampanal
megint utolertem, de mar veszelytelen volt, mert a lampanal allo sor,
utolso autojat telibe talalta.
Ahogy elmentem mellette, megertettem a dolgot. Minden ablak vastagon be
volt fagyva, a szelvedon egy kb. 10x20cm-es homalyos lekaparast kiveve.
Vajon oroszrulettet jatszott, vagy csak azt hitte o igy is tokeletesen
ura a helyzetnek?
Jol sejtem, hogy az ilyet, a torveny szerint, nem szabad ott helyben
megnyuzni, es feldarabolni?
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: jobbrol elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdvözletem!
2006. január 24., 2:52:52, lukit írta a HIX AUTO #2777-ben:
HA> Ha jol emlekszem a kresz szerint szemelygepkocsival parhuzamos
HA> kozlekedesre alkalmas
HA> uton szabad a belso savban tartosan kozlekedni.
HA> Feltartani nem illik senkit, de a kresz engedi.
HA> <<<<<<<<<<<<<<
HA> Csak lakott teruleten es csak akkor szabad a belsoben tartosan
HA> kozlekedni, hogy ha a tobbi sav telitett. Ha nem, akkor irany a kulso.
El kell olvasani a jogszabalyt. A KRESZ 36.§ (4)-ban felsorolt
esetekben megengedett a folyamatos haladas a belso sa'vban, akkor
is ha a kulso ures. Egyik feltetel, hogy a mogotte gyorsabban
haladokat nem akadalyozhatja. Szogezzuk le, hogy amennyiben valaki
az utszakaszra megengedett legnagyobb sebesse'ggel halad, ebben az
esetben szabalyosan kozlekedo jarmuvet (ha csak nem
megkulonboztetett) nem akadalyoz. Attol a korulmenytol, hogy
mogotte valaki mas szabalyse'rte'st kovet el (gyorshajtas), a
belso sa'vban kozlekedo nem valik onmaga is szabalysertove!
Egyebirant a KRESZ a szoban forgo esetben megengedi a belso
sa'vban szabalyosan kozlekedo mellett a jobbrol torteno
elhaladast.
--
Üdvözlettel,
Korompai László
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #2777 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
> A tükör nélkül sávot váltókkal kapcsolatban
> egyetértünk, a gyorshajtás viszont
> NEM CSAK jogi definíció.
A relativ valoban. Az abszolut viszont
igenis. Miert is ne lenne? Az orszaguti
90 az nem gyorshajtas, a 91 pedig az.
(A kedvetekert legyen 100.) _Mitol_ gyors-
hajtas az egyik, amig a masik nem?
>>Az ott megyek, ahol akarok elvetol is rosszul
>>vagyok, mert enynyi erovel a szembe savban is
>>kozlekedhetnel.
>
>Jaj. Ez fájt. Maradjunk inkább az észérveknél,
>elvégre vitázunk, nem pedig vitatkozunk.
Azert az en szovegem ennel _sokkal_tobb_
ervet tartalmazott...
>>Tovabbra is azt tartom, hogy aki nem megy le
>>a kulso savba, ha epp nem eloz, az valoszinuleg
>>direkt es csakazertis be akar tenni a
>>gyorshajtoknak.
>
>Más lehetőség nincs is, mondjuk kátyús külső
>sáv, vagy a közvetlenül az út melletti bokrokból
>kiugráló ilyen-olyan állatok veszélye (mert ugye
>defenzíven vezetünk), vagy egyéb?
Rendben, de ez esetben tovabbra is tartom, hogy ha
valaki gyorsabb jon mogotted, menj le! Aztan visszame-
hetsz.
>Úgyhogy mellettem aztán nyugodtan el lehet menni
>jobbról is, nem fogom senkire rárántani a kormányt.
Rendben! Es kiraksz egy rohadt nagy matricat az autodra,
hogy "En vagyok az a Soma, aki biztosan nem megy le, de
mellettem elmehetsz jobbrol is, mert _en_ nem fogom rad-
huzni a kormanyt!"?...
Szoval pont ez volt a bajom eredetileg, latom, nem sikerult
megerteni.
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Vita 03. (Szemelyes!) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Szeretnek uj vitat nyitni, de mivel ez szemelyesen
erint, kifejezetten kerem, hogy erre minel tobben re-
agaljatok. Erdekelne, mit tehetek az ugy erdekeben.
Arrol lenne szo, hogy mint bizonyara paran emlekez-
tek is, a korabbi ceges autom egy Fiat Stilo Abarth
volt. 2.4-es benzinmotor, Selespeed valto. Az auton
ugy 22 honapos koraban, benne kb. 53ezer km-rel motor-
generalt kellett csinalni. Egyszeruen csapagyas lett.
Az SPQR (toluk tartosberelte/lizingelte a ceg, ahol
dolgozom) erre benyujtott egy majdnem egymillios szam-
lat, amit a ceg elso menetben nem akart kifizetni, am
"politikai okokbol" lehet, hogy kifizetik. Ebben az
esetben persze ram akarjak majd terhelni a szamlat.
A bajom az, hogy
- az auto meg garancialis volt (ket ev gari volt ra),
ezen idon belul ment tonkre.
- Mindig bevittem szervizbe, amikor kellett, tehat
20ezer km-enkent.
- Sosem volt tuningolva, meg a chip sem!
- Mindig ellenoriztem rajta olajat, ha kellett, tol-
tottem bele. Igaz, amikor bevittem, akkor alig volt
benne, de pont par nappal elotte toltottem utana. (Er-
re tanu a csajom is, es a Shell-tol is vissza lehet
kerdezni a szamlatortenetet. (Shell-es kartyak vannak
a cegben.))
- Az Abarth-on nem csak egy piros lampa szolgal arra,
hogy ha keves lenne benne az olaj, hanem a muszerfalon
egy egermozi is van, ami kifejezetten jelzi a motorban
az olajszintet.
Az SPQR azt allitja, hogy az auto szet lett hajtva,
igy nem ervenyes ra a garancia, raadasul nem toltot-
tem bele olajat. En meg azt allitom, hogy akarhogy
jartam is vele, sosem vittem semmilyen versenyre (meg
a Ringre gyorsulasira sem, bar nem is egy raketa az
Abarth, legalabbis ahhoz kepest, hogy mekkora motor
van benne), es a garancia nem arrol szol, hogy csak
akkor ervenyes, ha roppant ovatosan vezetek egy autot!
(Mondjuk nem is veletlenul rendeltem egy 170 lovas
gepet. Ha nem akartam volna vele menni, akkor egy 1.2-
es Pandat kerek...)
Az automata valto miatt pedig meg az is elkepzelhe-
tetlen volt (mint ahogy nem is tortent meg), hogy mond-
juk 5.-ben 160-nal visszatettem volna 2.-ba...
Ha kell, elmegyek fogyasztovedelemhez, a Fiat Magyar-
orszaghoz, barhova, de keptelen vagyok belatni, hogy
ez miert az en felelossegem! Mikor bevittem, hogy nem
volt benne olaj, arrol az SPQR azt allitja, hogy az
oka volt a motorhibanak, en meg azt, hogy az okozata.
(Nana', elotte toltottem fel, es akkor sem volt am
szaraz a tekno!) Hidegen sem hajtottam meg sohasem,
azt en sem szeretem! Mitol lenne ez az en koltsegem?
Forduljanak bizalommal a Fiat gyarhoz, hogy miert nem
tudnak osszerakni egy autot normalisan! (2, azaz ketto
evet es 60ezer km-t sem birt kozuton!)
Minden javaslatot, eszrevetelt megkoszonok, akar a
listara, akar maganba!
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Lelepeskor korbekukucs egyiranyu utaban ! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok.
Ahhogy latom Zavodszki kollega Hajdu Csaba
listatarsat kostolgatja ;-))) Joval kezdett ki
:-)))
Soma irta.
>Ehhez kapcsolódó kérdés: Ti például hogyan léptek
le
>a járdáról egyirányú utcában? Szétnéztek
jobbra-balra,
>vagy csak arra néztek, ahonnan szabályosan
érkezhet jármű?
Regebben mindig arra neztem ahonnan szabalyosan
jottek az autok. Mostansg viszont eloszor balra,
majd jobbra nezek azutan lepek le a jardarol.
Ugyanis az uj kresz megengedi a kerekparosoknak a
behajtasat egyiranyu utca ellenkezo vegitol
behajtania.
>És ha már itt tartunk,
>ha azt mondom, hogy "én márpedig kurvára ott
megyek, egy bigfoot készül épp >meghágni.
Elotte szoljal legyszives :-DDDD)))) Ezt az akciot
eloben szivesen megneznem.
Mult heten hoztam haza a frissen fenyezett seggu
automat Gyomroi uton jovet a szelso savban 40 Km/o
max sebesseggel, mert tobb volt a Demszki csapda,
mint a sima a(s)z - falt :-)))) Belso savban
jottek 80 - 90 nel az Audik, BMW - k, stb, olyan
kocsik akiknek baromi mindegy volt az ut minosege,
mert javitasuk a mi zsebunket fogjak ugyis
terhelni :-))) Kozvetve persze. Egy ilyen fouton
ahhol mely godrok vannak nem erdemes gyorsan
menni. Viszonylag urs uton igyhat jobbra tartast
valasztottam, mert a belso sav is ugyanolyan lukas
volt, mint a kulso.
Ez a talalkozo amit sex69 irt az erdekelne. Sajnos
a tobbieket nem. Jo lenne valoban iden egy
tobbnapos tali. Ugye akkor ismet velem jossz ;-)))
?
Szolgalati kozlemeny !
Gyurgyo meghoztam a futoszaljavitodat ! Maganba
irt mailem visszajott daemon hill neven !
Udv: Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu http://amajorka.srv.hu
|
+ - | Jobbrol elozes - KRESZ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Parhuzamos kozlekedes
36. § (1) Olyan uttesten, amelyen az azonos iranyu forgalom szamara ket vagy to
bb forgalmi sav van (parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttest) - a (2)-(4) bekez
desben emlitett eseteket kiveve - a kulso (jobb szelso) forgalmi savban kell ko
zlekedni. Mas forgalmi savra rahajtani csak elozes, balra bekanyarodas, illetol
eg megfordulas celjabol szabad. ....
(2) A parhuzamos kozlekedesre alkalmas olyan uttesten, amelyen az azonos iranyu
forgalom szamara ket forgalmi sav van, az elozes befejezese utan a kulso forga
lmi savba vissza kell terni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb ossztomeget meg
nem halado gepkocsival, motorkerekparral vagy - lakott teruleten - tavolsagi, i
lletoleg gyorsjaratu autobusszal a vezeto tobb jarmuvet kivan elozni, megmaradh
at a belso forgalmi savban felteve, hogy ezzel a mogotte gyorsabban halado jarm
uvek kozlekedeset nem akadalyozza; ha pedig a forgalom olyan suru, hogy a kulso
forgalmi savba visszaterni nem lehet, a belso forgalmi savban folyamatosan is
haladhat.
(3) A parhuzamos kozlekedesre alkalmas olyan uttesten, amelyen az azonos iranyu
forgalom szamara kettonel tobb forgalmi sav van, a (2) bekezdesben foglalt ren
delkezeseket kell ertelemszeruen alkalmazni. Az ilyen uttesten azonban a masodi
k forgalmi savban - a (2) bekezdesben foglalt rendelkezesek megtartasaval - bar
mely jarmuvel szabad kozlekedni; a harmadik es tovabbi (belso) forgalmi savokra
- a balra bekanyarodas esetet kiveve - rahajtani csak szemelygepkocsival szaba
d.
(4) Lakott teruleten levo, parhuzamos kozlekedesre alkalmas olyan uttesten, ame
lyen a forgalmi savok utburkolati jelekkel vannak megjelolve, a belso forgalmi
savban (savokban) 3500 kg megengedett legnagyobb ossztomeget meg nem halado gep
kocsival es motorkerekparral folyamatosan is szabad haladni felteve, hogy ezzel
a jarmu a mogotte gyorsabban halado jarmuvek kozlekedeset nem akadalyozza. Az
ilyen modon halado jarmu mellett - a (6) bekezdes c) pontjaban foglaltak megtar
tasaval - fokozott figyelemmel jobbrol el szabad haladni, a forgalmi savokat az
onban - a gyorsabb elorehaladas erdekeben - kis tavolsagon belul ismetelten val
toztatni, es ezzel a kozlekedes resztvevoit zavarni tilos.
(5) ........
....
A kialakult vita szempontjabol tokeletesen erdektelen eloirasokat kitoroltem.
Par fontos eszrevetel:
Lakott teruleten belul teljesen szabalyosan lehet tartosan a belso savban halad
ni - ha jobbról megelőzhető, mivel az igy halado auto mellett jobbrol
is el szabad menni.
Lakott teruleten kivul csak akkor szabad tartosan a belso savban haladni, ha ki
vul mar nincs hely.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mx3.telekom.hu)
|
|