Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2372
Copyright (C) HIX
2004-11-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Skoda kuplung gond (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Fek legtelenites (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Fabia gondok (mind)  65 sor     (cikkei)
4 re: Csalodtam a Skoda-ban (mind)  29 sor     (cikkei)
5 re: Re: fek gondok (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Fabia + Dacia (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Teli Gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Re: 100 euros LCD - OFF (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Skoda kuplung gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
A problema amiben segitseget szeretnek kerni az, hogy egyik 
pillanatrol a masikra vajpuha lett a kuplungom es nem tudok 
sebesseget valtani, mert be sem veszi.
Ha leallitom a motort es kinok aran berakom sebessegbe akkor 
kinyomott kuplung mellett is araszol az auto. A tarcsa nemreg lett 
cserelve, kb 4000 km van benne kimeletes vezetes mellett. Mit nezzek 
meg legelsonek?
Az auto egy skoda 120 l.
A segitseget elore is koszi!
+ - Fek legtelenites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ezt meg ugy tanultam, hogy a legtelenito csavarra rahuzok egy atlatszo
csovet, ami egy fekfolyadekkal toltott edenybe merul.
Itt kezdodik a csavar lazitas, pumpalas dolog, es ameddig latok buborekokat
tavozni a csovon at, addig pumpal. Ha mar nem jon buborek, akkor lehet a
csavart
meghuzni, de ugy, hogy a cso rajta van, tele folyadekkal.
+ - Fabia gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves szenvedo autostarsam,
amiket a Fabiad akut hibairol leirtal, azok szvsz valoban javitando hibak.
Ne add fel, vetess fel munkalapot a hibakrol, reszletes leirassal,
probalkozz ujra a javitassal,
a munkalapra vezesd fel, hogy a hibak tovabbra is fennallnak, irasd ra a
szervizzel,
hogy ok nem tudjak megjavitani, majd keresd meg ezzel a munkalappal a
Skoda orszagos kepviseletet. Vita eseten szoba kell hozni olyan
fogalmakat, mint fuggetlen
 muszaki szakerto es fogyasztovedelmi fofelugyeloseg.
Ez segithet a dolgon, hogy rendesen megcsinaljak. Persze a Happy End lehet,
hogy messze van, es sziszifuszi munka elerni.
Amugy meg, ha ennyi egyeb bajod van az autoval, jobban jarsz, ha
lecsereled.
Komolyan. Sosem fogod szeretni, es minden termeszetes rezdulesen
bosszankodni fogsz.

Szep kis listat osszeirtal a bajaidrol. Ezeket latatlanul es szubjektivan
ertekelve
azt hiszem, egy csomoban Te vagy a ludas. Marmint abban, hogy nem figyeltel
oda elore, nem tesztelted le magadhoz kellokeppen az autot. Egy resze pedig
azert zavar most nagyon, mert egyebkent is tele a hocipod az autoval :-)

Kategorizalva ez igy nez ki:
Elore lehetett volna latni, az autok ilyenek
2. a hideg motor legalabb 16-18 litert fogyaszt az elso 4-5 Km-en
3. a kapcsolok (index, ablaktorlo-moso, futes, stb) nem kattannak hanem
csak ug
y muanyagosan ragodva bizonytalanul nyoszorognek
5. az ajtonyito kilincsek alatt a karpit szovetbol van ami totalis
szereptevesz
tes, mert ez rovid ido alatt elkoszolodik
6. a kormany forgatasakor a konyokem az ajtora szerelt konyoktamaszba
utkozik a
mi nemcsak idegesito hanem veszelyes is, tehat ergonomiailag rosszul
tervezett
8. a hatso ulesen elvileg harom szemely fer el, de a szivacsbol kialakitott
ule
s formaja csak ket szemely szamara van megformazva, tehat harom szemely
csak ro
ppant kenyelmetlenul tud ulni rajta
10. a hatramenet kapcsolasa rosszul van megoldva es nehezkes
11. a csomagtarto nem nyithato kulccsal
12. a kuplung,fek es gaz pedaljainak nyomofelulete nem egy szintben van
14. az ajtoba szerelt hangszorok berezonaljak a burkolatot
15. a kesztyutarto ajtajanak zarszerkezete szorul, mert rossz anyagbol is
rossz
ul van tervezve

Lehet, hogy hiba, de az is lehet, hogy mindegyik auto ilyen
1. A fekezesben torteno megallas eseten az egesz eleje nyiszorog es recseg
9. az ablaktorlo lapatok gumijai mar egy-ket szaraz torlesnel rikoltoznak
13. a benzintank sapkajanak nyitasa teljes bizonytalan hogy mikor es merre
nyil
ik a kulccsal, ugyanez a bizonytalansag fennall a zarasakor is
4. a futes forrasa teljesen bizonytalan, nem lehet tudni hogy valojaban
milyen
iranybol jon annak ellenere hogy hova is van allitva

Biztosan hiba
7. az ulesmagassag allito szerkezet rossz mert kiszallaskor az ules
onmagatol,
recsego hang kisereteben egy alacsonyabb pozicioba all be, tehat
elobb-utobb a
legalso pozicioban kot ki
+ - re: Csalodtam a Skoda-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nem idézem vissza az egész levelet, de annyi azért felmerült bennem, hogy írtál
 benne
olyan dolgokat hibaként megemlítve, amit az autó kiválasztásakor, megvásárlásko
r fel
kellett volna hogy tűnjenek. A könyöködet elérő kartámaszra, az igazából csak 2
személynek kényelmes hátsó ülésre gondolok.
Az ablaktörlő meg szárazon nyikorog.. Hmm..de miért is kell szárazon használni?
Nincs egy síkban a pedálok nyomófelülete, ez is feltűnhetett volna a vásárlásko
r, mert
gondolom azért volt valamilyen próbaút, vagy bele tudtál ülni.

Ami "hibák" meg vannak az autóval nem hiszem, hogy az általad említett cégnek a
"sara" lenne. Mi köze van egy kereskedőnek ahhoz, hogy a könyököd hozzáér a
könyöktámaszhoz, vagy hogy nyikorog szárazon az ablaktörlő például?

A kapcsolók műanyagos hangjaira annyit, hogy amikor megvetted nem ilyen volt?

Az ajtók rezonálásának csökkentésére meg vegyél vissza a mélyhangokból;)

Amúgy az elejéből jövő nyikorgás elvileg szerintem lehet szilentek, gömbfejek h
ibája.
De úgyis lehordanak majd engem ha nem:)

-- 
Üdvözlettel,
 Radics István                          
 mailto:
+ - re: Re: fek gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj  /peti/ !

>  ez a jelenség abbol adodhat hogy levegös a fékrencered lehet hogy
>  kevés a fékolaj ij modon levegö jutott a fék renceredbe ez ha
>  szeretnéd elháritani seg itek!
Robi azt irta, hogy ketszer fordult elo a hiba, azutan elmult. Ha levego 
kerul bele, az nem szokott ki-be jarkalni, nem "javul meg" magatol a fek 
. A keves fekfolydekot kijelzi a muszerfalon, meg boven azelott, hogy 
kifogyna.
NEM FEKOLAJ!!! _Fekfolyadek_!

>  végy egy fékolajat, lehetöleg hasonló tipusut mint ami benne volt....
Miben legyen hasonlo? Szineben, szagaban, izeben? Jobb lenne, ha azt 
irnad, hogy minimum DOT4-es legyen.

>  -ezután a fk dob v. tárcsa mögött van egy pici csavar ami hasonlit
>  egy zsirzó g ombhoz azt kinyitod de ne szedd ki!!!!!!!
A csavar neve legtelenito, és a munkahengeren van. Viszont illene ne'mi 
figyelmeztetessel is szolgalni a szetfrocskolo fekfolyadek veszelyeirol!!!
Megjobb lenne, ha azt tanacsolnad, hogy huzzon a legtelenitore egy 
muanyagcsovet, és a masik veget logassa egy edenybe. ( igy az sem "baj" 
ha a haver kozben megis elengedi a fekpedalt)

>  ugyanez a holyamat a többinél is és valoszinü hogy a hibád megszünik
Akkor valoszinu, ha addig csinaljak, amig minden munkahengerbol 
_buborekmentes_, tiszta fekfolyadek jon ki.

Segito szandekod dicseretes, de itt fekrol van szo!! Fek esteben, csak 
_pontos_ es _felreerthetetlen_ tanacsot szabad adni, mert veszelyes 
lehet a szakszerutlen javitas.

Udv,  Triznyak

ui: ha ekezet nelkul irnal, es atolvasnad a leirtakat, a hibak nagy 
resze kikuszobolheto lenne.
+ - Fabia + Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur + Laci,

Laci irt fajdalom-listat az egy eves Fabiajarol.

Egyertelmu kerdes fogalmazodik meg bennem: Laci, MIERT, MIT VARTAL?
Meglatasom szerint az a szamodra NAGY vagyon (2-3 millio Ft), amit autora
koltottel, a NORMALIS igenyszintedet NEM ELEGITI KI. Erzesem szerint ez
szamodra (csaladodnak) az egyetlen autoja. Innen lehet a csalodas.
-- Ha nagyobbhoz-magasabbhoz-jobbhoz szoktal, miert ultel ilyen fingilingi
autoba?
-- Ha rosszabbol ultel ebbe, miert nem probaltad ki (a fele egy 5 km-es
probauton kiderul)?
Vagy en nem ertettem meg valamit?


Kicsit kapcsolodik ehhez a Dacia is.
Beleolvastam a Forumba az Indexen, es HANYNOM KELLett (eddig csak az
AlfaRomeoSzerelem forumot olvastam, mast sosem). Stilus alapjan 20 eves , 15
eves tuning-CRX-el (10 eves Alfaval...) izgagaskodo suhancok osztjak az
eszt, es meg az autot sem lattak (Az elhangzottak fele arra utal, hogy a
kepglerian tul a hozzaszolok nem jutottak). Az ilyeneket jobb korokban a
folyoba lottek.

Szep dolog a megnyilvanulas szabadsaga...

Az auto egyebkent tuti (a Fabia marketingszintje ALA teve, KEVESEBB penzert
es hasonlot NYUJTVA.) Viszik, mint a cukrot, es meglepoen a magasabb
felszereltseg fogy a legjobban.


udv,

djtiszy
+ - Teli Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

szokasos evenkenti ajanlatom:
akit erdekel, tudok segiteni BARATI / LISTATARSI aron torteni
gumiabroncs-beszerzesben. Van 11 marka, meg remek kedvezmenyek. Nem
kenyszer, vagy uzlet, hanem segitseg.


djtiszy
+ - Re: 100 euros LCD - OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(...) azt hallani, hogy Szlovakiaban a 15"-os kb 100 euro, megiscsak kevesebb 
mint fele az itthoninak. 
Majd meglatjuk

Megkerdezhetem, hogy sikerrel jartal-e? Hany msec-os kepernyot adnak ennyi penz
ert? Mar-mar gyanusan olcso a dolog...
Udv,
Peter
---
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 62.215.3.51)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS