Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2234
Copyright (C) HIX
2004-07-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bejaratas, holegauto (mind)  72 sor     (cikkei)
2 benzinar - ujsaghir (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Rendorbacsik - Sopronban... (mind)  51 sor     (cikkei)
4 osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind)  18 sor     (cikkei)
5 re: Legauto (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - bejaratas, holegauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na most akkor mi van? :) Irtam, egy Suzuki Vagon R+ GL amirol 
>szo van, nem Lada... Valszleg kicsereltetem, de kisse az az 
>erzesem, a muszaki okok fole kerekedik a marketing, foleg mert 
>ugy tudom, ezt nem ingyenesen csinaljak :((

Haat, Suzukieknal nem jartam, de at aztoikban alkalmazott szazeves technikai me
goldasok mellett lehet, hogy nem oltek sokat a gyartosorba. En azt mondom, ha b
elefer a koltsegvetesbe, akkor olajcsere 1000nel, aztan nyugodtan alszol. 

At uj (ceges) Hondamban is csereltek 1000nel, sot, a gyari eloiras 10.000km cik
lus helyett otezrenkent kell olajcserere kuldeni. Pedig nincs tel/nyar, csak ny
ar.

>A karosanyag-kibocsatas ott van, ahol a nevezett motor 
>"uzemanyagakent" hasznalt levegot suritik! (Biztosan mas ez egy 
>villamos eromuben mint egy belsoegesu motorban
Igy van. De Franciaorszagban a villamos aram fele atombol jon, tehat a szenhidr
ogenes szennyezes reszben kilove. Aztan az eromuvi szennyezes koncentralt, teha
t jol szurheto-kezelheto, ellentetben a szerteszet futkoso sok kis autoval.

>Zaj nincs...? Lehet, habar ugy emlekszem, a suritett levegovel 
>uzemelo keziszerszamok pl. a legzajosabbak kozul valok. 
Mert a keziszerszamban nincs helye a kipufogoknak, es amikor a 6 bar kiszabadul
 munka utan a szerszambol, expandal, ezt hallod. Egy legmotoros autora viszont 
lehet ugyanugy teljes kipufogorendszert epiteni, mint egy otto v diesel motorra
, vagyis a hangja normalis szintre tompithato. Azzal en sem ertek egyet, hogy s
uket csendben uzemel, de tuti nem hangosabb, mint egy mai motor.

>Az ar. A 7-10e euro AFA nelkul ertendo (also hatar: 3 szemelyes, 2.65
> meteres, 550 kilos csoppseg => maris megvan a sporolas jo par szazaleka, 
> egy ilyen klasszikus auto is csak 2-3 liter gazolajat fogyasztana), 
Akkor? Maradunk a dieselnel? :-) Az amcsik torkan meg ezt is le kell nyomni...

>A DSG abban kulonbozik a tobbi "teljesen kozonseges" ilyen rendszeru 
>valtotol, hogy _ketto kuplungja_ van, egyik a paratlan, masik a paros 
>szamu fokozatokat mukodteti. 
Ugy van. A Porsche kiserletezett ilyennel, ha jol emlexem a maga utan szinte se
mmilyen nyomot nem hagyott 968-nal jatszottak ilyennel, de lehet, hogy sose let
t szeria belole. Eddig. Okosok, a Porsche most kulon ceg, vagy a VW birodalom r
esze?

>Valamikor egy kamionsofor ismeros meselte, hogy az ilyeneknek 
>mosolyogva vissza szokott integetni, ugyanis nem allithatjak meg.
Mondjuk inkabb ugy, hogy nem _tudjak_ megallitani. De ha radion eloreszol a 2 s
arokkal arrebb szobrozo autos kolleganak, az ciki lehet. Sztem (sajnos, v. nem)
 minden rendor megallithat barkit. Es aszondom, ha ez a ket perces rutinellenor
zes nem a  megy ki, hanem a koz- es kozlekedesre veszelyes elemek 
kiszuresere, akkor csinaljak csak! A baj, hogy az en elsosegelydobozomon nyuglo
dnek, a fek nelkuli 20 eves Zuk-ok, Barkasok, fustbomba Ifak, "zodcseges" Merci
k, masodik sorban parkolo koruti vaganyok meg kozlekedhetnek...

>Ugy latszik, mostansag megtalalom az osszes barmot. Csak tegnap 
>harman is jottek szembe levagva a kanyart, vigan az en savomban. 
>Gyoztem berangatni a kezem az ablakbol...
Latszik, hogy meg nem vezettetek fejlodo orszagban... :-) Nekem a legszebb az v
olt, amikor 2x1 savos orszaguton (szerencsere szeles, szaraz idoben jarhato pad
kaval) szembol a kovetkezo formacio kozelitett: teherauto, ot elozi egy busz, a
zt meg egy emeletes busz. En meg szembol. Le a padkara 4 kerekkel, dudal, villo
gtat, meg satu, mert kozben jott egy hid, ahol csak a ket sav volt atvezetve a 
patak felett, a hid nem.... 
Masik (tegnapi): 2x 3 savos ut, egy buszos nem a sajat 3 savjaban, hanem a szem
be irany masodik savjaban elozi a "totymorgoket"...

Itt egyebkent senki nem ismeri a felfestest. Ha van egy 3-4 savos uttest, vegig
 felfestve a 4 sav, es egy helyen az egesz mondjuk egy savnyit balra kanyarodik
 (mint egy sikan), akkor mindenki megy egyenesen, a bal oldali sav ures marad, 
a jobb oldalon meg satu+torik egymast (szo szeritn!) mert a szelsoket ugye befo
rditja a betonfal, a masodik sav meg csak azt latja, hogy van ut elotte, azt ne
m, hogy a sav elkanyarodott. Sok barom sztem nem latja a szemuk a feher vonalak
at az aszfalton...

Fogash
+ - benzinar - ujsaghir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujsaghir, bocs az ekezetert.

Pénteken zuhanni kezdett a Jukosz-részvények árfolyama az orosz tőzsdéken, miut
án az adóügyi minisztérium kérésére zárolták a cég számláit. A múlt héten a mos
zkvai Választott Bíróság másodfokon helyben hagyta az olajvállalatra kirótt 3,4
 milliárd dolláros hátralékot és bírságot. A társaság nem tudja fedezni a folyó
 kitermelés költségeit sem, ezért öt nap múlva leállhat a működés. Csődhöz veze
thet, ha az adóhivatal megerősíti azt az értesülést, amely szerint a Jukosz tov
ábbi 3,4 milliárd dollárral tartozik az államnak. A magyar olajimport jelentős 
részét a Mol és a Jukosz tízéves megállapodása biztosítja. A hazai 7,5 millió t
onnás feldolgozásból 5-5,5 tonna származik a Jukosztól. A Népszabadság úgy tudj
a, nem veszélyezteti a magyar ellátást az Oroszországban kialakult helyzet. Az 
optimizmusra okot adhat Putyin elnök ígérete, amely szerint az orosz fél fennak
adások nélkül biztosítja  az olajszállítmányokat, másrészt több cég is szívesen
 megvetné a lábát a magyar piacon, ha a Jukosz-olaj egy időre kiesne a forgalom
ból. 
>>>>>>>>>
Szerintetek mikor fogjak bejelenteni az ujabb benzinar-emelest? :-(((

Regards
Istvan B
Ext. 164
+ - Rendorbacsik - Sopronban... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A minap (pentek este) a sogorral tortent a kovetkezo eset:
Epp egy olyan utcara kanyarodott fel, ahol jobboldalt vegig parkolnak az
autok, szinte mindig (most is), es baloldalt is ott, mar ahol a faktol
lehet, igy eleg szuk az utca (aki ismeros Sopronban: a Patak utcarol van
szo) Szoval ahhoz, hogy vhol is megallj, nagy szerencse kell. Egyszer csak
feltunik mogotte egy rendor feny+hangjelzessel. Mivel lehuzodni nem tudott,
hogy elengedje a rendoroket, kikerulni meg nem voolt eleg hely, mert a
szembejovok sem tudtak hova lehuzodni, ezert a sogor gyorsitott, hogy majd
az ut vegen elengedi oket. Nos, mire felert az utca tetejere, mar egy masik
rendorauto is volt, es mint egy elcseszett akciofilmben, elevagott,
leszoritotta. A meglepoen sok rendor (osszesen 6 a ket kocsiban) kiugrott a
kocsikbol es irany a Ford Escort (ez a sogor kocsija) A parbeszednek alig
nevezheto vmi kb. igy zajlott:
- Miert menekult? (Semmi joestet, vagy ilyesmi)
- Nem menekultem. Megkulonbozteto jelzest hasznaltak, lehuzodni nem tudtam,
ezert gyorsitottam,  hogy elengedhessem minel elobb.
- De menekult. Adja ide a papirjait.
- (Odaadta a papirokat) Miert menekultem volna?
- Ne csinaljon ugy, mintha nem tudna, Gyorben volt egy cserbenhagyasos
gazolas, egy piros Ford Escort-ot vezettek. (Gondolom naagggggggyon ritka a
piros szin ebben a tipusban...)
- De en soproni vagyok. Es kombi volt egyaltalan?
- Mi kozod hozza?! (gondolom idegesek lettek a rendorok, innen tegezesre
valtottak)
- Es mikor volt egyaltalan?
- Mi kozod hozza?! Itt csak mi kerdezunk !
Na, itt kezdett eldurrani a sogor feje, amin nem is csodalkozom.
Rendor: - Frissen van lefestve az elso lokharitod, miert? Mit utottel el?
Hol csinaltattad meg? Mikor?
- Egy honapja vettem a kocsit, serult volt a lokharito elol, Ford szalon
csinalta meg. (ez igy is volt, serult loksis es repedt szelvedos volt, amit
a Ford csinalt meg)
- Ne dumajja', !
- Miert nem nezik meg a rendszerukben a kocsit?
- Engem te ne utasitgassa', , te kis kocsog! (!!!!)
Es igy tovabb... Ja, ezt az utolso mondatot egy kb. 20 eves 'rendor' mondta
a 35 eves sogornak. Egy ido utan latta a sogor, hogy ezek ugy taplok, ahogy
vannak, ugyhogy a vegen mar o is hasonlo hangnemre valtott a maga 195
cm-erevel es a 110 kilojaval. Igy utolag azt remelem, hogy amikor kiszallt
a kocsibol a sogor ezzel a termettel, a fiatal rendor elgondolkodott, hogy
ki is itt a kicsi es ki is a kocsog. :o)) A rendorok szinte szedszedtek a
kocsit, hasonlo hangnemben 'beszelgettek', majd mikor rajottek, hogy ez nem
az az ember es kocsi, amit keresnek, akkor elengedtek - persze semmi 'bocs,
vazze', vagy hasonlo, helyette volt "Na, huzza' innen!"  A vegen a sogor
azert megjegyezte, hogy hol vannak itt az allampolgari jogok es gondolkodik
azon, hogy feljelenti oket. Erre az egyik kozepkoru zaszlos megjegyezte:
"Vegul is megteheted. De biztos, hogy ezt akarod?" Erre a sogor csak annyit
mondott: "Persze, mert benneteket ved a torveny!" - aztan otthagyta oket.
Ez volt Magyarorszag, Sopron, 2004.
+ - osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Ahogy Fogash is irta, kell az ellenorzo szelveny. Egyebkent pedig azert
ragaszttatjak az emberrel a belso visszapillanto tukor kornyekere, mert
nehany helyen kamera figyel. Mellesleg az osztrak matricat segedeszkoz
nelkul le lehet szedni egy darabban, raadasul ragaszto sem marad az uvegen
(legalabbis a heti matricanal)... Amugy meg a nemet nyelvteruleten az
emberek beallitottsaga mas. A szabal az szabal, es tobbe-kevesbe igyexenek
betartani. Ehhez meg hozzajon az osztrakoknal egy borsos buntetes matrica
megnemlete eseten.

Teherautoknal tudtommal nem matrica van, hanem valami km alapu elszamolas
radios adatatvitellel. Ha megnezed, minden autopalya-kiagazasnal kapu van.


Udv,
marky
+ - re: Legauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolom,  a  toltes  energiaigenye  sem  olyan  rettenetes, max
> 1000W-os telj.
Ha  az  1kW-os  motorral megy a kompresszor 3-4 orat, akkor mennyi
ideig hoznak ki az auto motorjabol 50 loerot ? Hogyan autoznak 200
km-t a feltoltesnel befektetett 3-4 kWh-val ?
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS