1. |
bejaratas, holegauto (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
2. |
benzinar - ujsaghir (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
Rendorbacsik - Sopronban... (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
4. |
osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Legauto (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
|
+ - | bejaratas, holegauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Na most akkor mi van? :) Irtam, egy Suzuki Vagon R+ GL amirol
>szo van, nem Lada... Valszleg kicsereltetem, de kisse az az
>erzesem, a muszaki okok fole kerekedik a marketing, foleg mert
>ugy tudom, ezt nem ingyenesen csinaljak :((
Haat, Suzukieknal nem jartam, de at aztoikban alkalmazott szazeves technikai me
goldasok mellett lehet, hogy nem oltek sokat a gyartosorba. En azt mondom, ha b
elefer a koltsegvetesbe, akkor olajcsere 1000nel, aztan nyugodtan alszol.
At uj (ceges) Hondamban is csereltek 1000nel, sot, a gyari eloiras 10.000km cik
lus helyett otezrenkent kell olajcserere kuldeni. Pedig nincs tel/nyar, csak ny
ar.
>A karosanyag-kibocsatas ott van, ahol a nevezett motor
>"uzemanyagakent" hasznalt levegot suritik! (Biztosan mas ez egy
>villamos eromuben mint egy belsoegesu motorban
Igy van. De Franciaorszagban a villamos aram fele atombol jon, tehat a szenhidr
ogenes szennyezes reszben kilove. Aztan az eromuvi szennyezes koncentralt, teha
t jol szurheto-kezelheto, ellentetben a szerteszet futkoso sok kis autoval.
>Zaj nincs...? Lehet, habar ugy emlekszem, a suritett levegovel
>uzemelo keziszerszamok pl. a legzajosabbak kozul valok.
Mert a keziszerszamban nincs helye a kipufogoknak, es amikor a 6 bar kiszabadul
munka utan a szerszambol, expandal, ezt hallod. Egy legmotoros autora viszont
lehet ugyanugy teljes kipufogorendszert epiteni, mint egy otto v diesel motorra
, vagyis a hangja normalis szintre tompithato. Azzal en sem ertek egyet, hogy s
uket csendben uzemel, de tuti nem hangosabb, mint egy mai motor.
>Az ar. A 7-10e euro AFA nelkul ertendo (also hatar: 3 szemelyes, 2.65
> meteres, 550 kilos csoppseg => maris megvan a sporolas jo par szazaleka,
> egy ilyen klasszikus auto is csak 2-3 liter gazolajat fogyasztana),
Akkor? Maradunk a dieselnel? :-) Az amcsik torkan meg ezt is le kell nyomni...
>A DSG abban kulonbozik a tobbi "teljesen kozonseges" ilyen rendszeru
>valtotol, hogy _ketto kuplungja_ van, egyik a paratlan, masik a paros
>szamu fokozatokat mukodteti.
Ugy van. A Porsche kiserletezett ilyennel, ha jol emlexem a maga utan szinte se
mmilyen nyomot nem hagyott 968-nal jatszottak ilyennel, de lehet, hogy sose let
t szeria belole. Eddig. Okosok, a Porsche most kulon ceg, vagy a VW birodalom r
esze?
>Valamikor egy kamionsofor ismeros meselte, hogy az ilyeneknek
>mosolyogva vissza szokott integetni, ugyanis nem allithatjak meg.
Mondjuk inkabb ugy, hogy nem _tudjak_ megallitani. De ha radion eloreszol a 2 s
arokkal arrebb szobrozo autos kolleganak, az ciki lehet. Sztem (sajnos, v. nem)
minden rendor megallithat barkit. Es aszondom, ha ez a ket perces rutinellenor
zes nem a megy ki, hanem a koz- es kozlekedesre veszelyes elemek
kiszuresere, akkor csinaljak csak! A baj, hogy az en elsosegelydobozomon nyuglo
dnek, a fek nelkuli 20 eves Zuk-ok, Barkasok, fustbomba Ifak, "zodcseges" Merci
k, masodik sorban parkolo koruti vaganyok meg kozlekedhetnek...
>Ugy latszik, mostansag megtalalom az osszes barmot. Csak tegnap
>harman is jottek szembe levagva a kanyart, vigan az en savomban.
>Gyoztem berangatni a kezem az ablakbol...
Latszik, hogy meg nem vezettetek fejlodo orszagban... :-) Nekem a legszebb az v
olt, amikor 2x1 savos orszaguton (szerencsere szeles, szaraz idoben jarhato pad
kaval) szembol a kovetkezo formacio kozelitett: teherauto, ot elozi egy busz, a
zt meg egy emeletes busz. En meg szembol. Le a padkara 4 kerekkel, dudal, villo
gtat, meg satu, mert kozben jott egy hid, ahol csak a ket sav volt atvezetve a
patak felett, a hid nem....
Masik (tegnapi): 2x 3 savos ut, egy buszos nem a sajat 3 savjaban, hanem a szem
be irany masodik savjaban elozi a "totymorgoket"...
Itt egyebkent senki nem ismeri a felfestest. Ha van egy 3-4 savos uttest, vegig
felfestve a 4 sav, es egy helyen az egesz mondjuk egy savnyit balra kanyarodik
(mint egy sikan), akkor mindenki megy egyenesen, a bal oldali sav ures marad,
a jobb oldalon meg satu+torik egymast (szo szeritn!) mert a szelsoket ugye befo
rditja a betonfal, a masodik sav meg csak azt latja, hogy van ut elotte, azt ne
m, hogy a sav elkanyarodott. Sok barom sztem nem latja a szemuk a feher vonalak
at az aszfalton...
Fogash
|
+ - | benzinar - ujsaghir (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ujsaghir, bocs az ekezetert.
Pénteken zuhanni kezdett a Jukosz-részvények árfolyama az orosz tőzsdéken, miut
án az adóügyi minisztérium kérésére zárolták a cég számláit. A múlt héten a mos
zkvai Választott Bíróság másodfokon helyben hagyta az olajvállalatra kirótt 3,4
milliárd dolláros hátralékot és bírságot. A társaság nem tudja fedezni a folyó
kitermelés költségeit sem, ezért öt nap múlva leállhat a működés. Csődhöz veze
thet, ha az adóhivatal megerősíti azt az értesülést, amely szerint a Jukosz tov
ábbi 3,4 milliárd dollárral tartozik az államnak. A magyar olajimport jelentős
részét a Mol és a Jukosz tízéves megállapodása biztosítja. A hazai 7,5 millió t
onnás feldolgozásból 5-5,5 tonna származik a Jukosztól. A Népszabadság úgy tudj
a, nem veszélyezteti a magyar ellátást az Oroszországban kialakult helyzet. Az
optimizmusra okot adhat Putyin elnök ígérete, amely szerint az orosz fél fennak
adások nélkül biztosítja az olajszállítmányokat, másrészt több cég is szívesen
megvetné a lábát a magyar piacon, ha a Jukosz-olaj egy időre kiesne a forgalom
ból.
>>>>>>>>>
Szerintetek mikor fogjak bejelenteni az ujabb benzinar-emelest? :-(((
Regards
Istvan B
Ext. 164
|
+ - | Rendorbacsik - Sopronban... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A minap (pentek este) a sogorral tortent a kovetkezo eset:
Epp egy olyan utcara kanyarodott fel, ahol jobboldalt vegig parkolnak az
autok, szinte mindig (most is), es baloldalt is ott, mar ahol a faktol
lehet, igy eleg szuk az utca (aki ismeros Sopronban: a Patak utcarol van
szo) Szoval ahhoz, hogy vhol is megallj, nagy szerencse kell. Egyszer csak
feltunik mogotte egy rendor feny+hangjelzessel. Mivel lehuzodni nem tudott,
hogy elengedje a rendoroket, kikerulni meg nem voolt eleg hely, mert a
szembejovok sem tudtak hova lehuzodni, ezert a sogor gyorsitott, hogy majd
az ut vegen elengedi oket. Nos, mire felert az utca tetejere, mar egy masik
rendorauto is volt, es mint egy elcseszett akciofilmben, elevagott,
leszoritotta. A meglepoen sok rendor (osszesen 6 a ket kocsiban) kiugrott a
kocsikbol es irany a Ford Escort (ez a sogor kocsija) A parbeszednek alig
nevezheto vmi kb. igy zajlott:
- Miert menekult? (Semmi joestet, vagy ilyesmi)
- Nem menekultem. Megkulonbozteto jelzest hasznaltak, lehuzodni nem tudtam,
ezert gyorsitottam, hogy elengedhessem minel elobb.
- De menekult. Adja ide a papirjait.
- (Odaadta a papirokat) Miert menekultem volna?
- Ne csinaljon ugy, mintha nem tudna, Gyorben volt egy cserbenhagyasos
gazolas, egy piros Ford Escort-ot vezettek. (Gondolom naagggggggyon ritka a
piros szin ebben a tipusban...)
- De en soproni vagyok. Es kombi volt egyaltalan?
- Mi kozod hozza?! (gondolom idegesek lettek a rendorok, innen tegezesre
valtottak)
- Es mikor volt egyaltalan?
- Mi kozod hozza?! Itt csak mi kerdezunk !
Na, itt kezdett eldurrani a sogor feje, amin nem is csodalkozom.
Rendor: - Frissen van lefestve az elso lokharitod, miert? Mit utottel el?
Hol csinaltattad meg? Mikor?
- Egy honapja vettem a kocsit, serult volt a lokharito elol, Ford szalon
csinalta meg. (ez igy is volt, serult loksis es repedt szelvedos volt, amit
a Ford csinalt meg)
- Ne dumajja', !
- Miert nem nezik meg a rendszerukben a kocsit?
- Engem te ne utasitgassa', , te kis kocsog! (!!!!)
Es igy tovabb... Ja, ezt az utolso mondatot egy kb. 20 eves 'rendor' mondta
a 35 eves sogornak. Egy ido utan latta a sogor, hogy ezek ugy taplok, ahogy
vannak, ugyhogy a vegen mar o is hasonlo hangnemre valtott a maga 195
cm-erevel es a 110 kilojaval. Igy utolag azt remelem, hogy amikor kiszallt
a kocsibol a sogor ezzel a termettel, a fiatal rendor elgondolkodott, hogy
ki is itt a kicsi es ki is a kocsog. :o)) A rendorok szinte szedszedtek a
kocsit, hasonlo hangnemben 'beszelgettek', majd mikor rajottek, hogy ez nem
az az ember es kocsi, amit keresnek, akkor elengedtek - persze semmi 'bocs,
vazze', vagy hasonlo, helyette volt "Na, huzza' innen!" A vegen a sogor
azert megjegyezte, hogy hol vannak itt az allampolgari jogok es gondolkodik
azon, hogy feljelenti oket. Erre az egyik kozepkoru zaszlos megjegyezte:
"Vegul is megteheted. De biztos, hogy ezt akarod?" Erre a sogor csak annyit
mondott: "Persze, mert benneteket ved a torveny!" - aztan otthagyta oket.
Ez volt Magyarorszag, Sopron, 2004.
|
+ - | osztrak autopalyamatrica-ellenorzes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ahogy Fogash is irta, kell az ellenorzo szelveny. Egyebkent pedig azert
ragaszttatjak az emberrel a belso visszapillanto tukor kornyekere, mert
nehany helyen kamera figyel. Mellesleg az osztrak matricat segedeszkoz
nelkul le lehet szedni egy darabban, raadasul ragaszto sem marad az uvegen
(legalabbis a heti matricanal)... Amugy meg a nemet nyelvteruleten az
emberek beallitottsaga mas. A szabal az szabal, es tobbe-kevesbe igyexenek
betartani. Ehhez meg hozzajon az osztrakoknal egy borsos buntetes matrica
megnemlete eseten.
Teherautoknal tudtommal nem matrica van, hanem valami km alapu elszamolas
radios adatatvitellel. Ha megnezed, minden autopalya-kiagazasnal kapu van.
Udv,
marky
|
+ - | re: Legauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Gondolom, a toltes energiaigenye sem olyan rettenetes, max
> 1000W-os telj.
Ha az 1kW-os motorral megy a kompresszor 3-4 orat, akkor mennyi
ideig hoznak ki az auto motorjabol 50 loerot ? Hogyan autoznak 200
km-t a feltoltesnel befektetett 3-4 kWh-val ?
--
Meszaros Geza
|
|