Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2355
Copyright (C) HIX
2004-11-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ez egy vicc? (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Re: elso autom lesz-mire ugyeljek? (mind)  37 sor     (cikkei)
3 automata (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Bikazas (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Re: nemet szabaly, magyar szabaly (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Fustoles hengerfej felujitasa utan (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Kerektarcsa + serules (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Re: elso autom lesz-mire ugyeljek? (mind)  64 sor     (cikkei)

+ - Ez egy vicc? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Martina irta:
"Sziasztok!

Nemsokára meglesz a jogsim, és szeretnék egy autót venni. Mit javasoltok?
Megtakarított pénzem nincs, de törleszteni tudnék. Vagy vegyek használtat?
Mire ügyeljek, amikor választok?
Igaz, hogy már kezdő részlet nélkül lehet kocsit venni?

A típust illetően: Volkswagen Passat. ha ez nem jön össze, akkor mindegy, 
csak 
ne Suzuki legyen.

Hogy mire használnám: bejárásra. Munkahelyem és lakóhelyem 20 km-re van 
egymást
ól. Nagyjából ennyi.
Ja és fontos, hogy ne fogyasszon sokat."

Martina, te ugye egy alapbol szoke, de raadasul hidrogenezett no vagy? :-)
Tudom, hiaba a smiley, ez serto lehet. Egy kicsit annak is szantam. 
Soraid visszaolvasva ki fog derulni szamodra is, hogy a kerdesed kb ilyen, 
egy masik kornyezetbe atulteve:
Hamarosan nagykoru leszek, s szeretnek hazasodni. Mit javasoltok?
Nem vagyok tul szep es gazdag, de vannak mas elonyos oldalaim. Vagy 
kezdjek inkabb egy elvalttal?
Mire ugyeljek, amikor valasztok?
Igaz, hogy mar hazassag elott is lehet szexelni?

A tipust illetoen: magas, szoke, kekszemu, jomodu. Ha ez nem jon ossze, 
akkor mindegy, csak ne egy palyakezdo informatikus legyen.

Hogy mire hasznalnam: unalmas egyuttelesre. Ugyan nem tul sok idot toltok 
otthon, s nincsenek komoly elvarasaim.
Nagyjabol ennyi.
Ja es fontos, aszketa eletet eljen.

Sok sikert az autovalasztashoz. Azt javaslom, probald az igenyeid kicsit 
jobban pontositani, az segit a keresesben.


Attila
+ - Re: elso autom lesz-mire ugyeljek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mire ügyeljek, amikor választok?
>Igaz, hogy már kezdő részlet nélkül lehet kocsit venni?

Igaz. De jo nagy uzsora kamatra fogod kapni. Szamold ki mennyit fogsz
fizetni a kocsiert a futamido alatt. 
Tovabba ne felejtsd el az autot karban is kell tartani, ami nem egy 
elhanyagolhato osszeg. 

>A típust illetően: Volkswagen Passat. ha ez nem jön össze, akkor mindegy,
>csak ne Suzuki legyen.

Szerintem vegyel Audi A6-ost V6 motorral mert az kenyelmes es jol megy 
vagy pedig egy Daewoo Matizt mert az keveset fogyaszt es konnyu 
vele parkolni :-). Bocs, de hulye kerdesre csak hulye valaszt lehet adni. 
Penzed nincs, de friss jogsival rogton egy magyar viszonyok kozott 
felsobb kategorianak szamito kocsit akrasz. Esetleg
barmi mast, kiveve a legolcsobb kocsik koze tartozo Suzukit? 
Na most ha te se tudod mit akarsz, akkor nem tudunk neked segiteni. 
Szerintem elobb dontsd el hogy mennyit akarsz/tudsz kolteni, aztan nezz
szet hogy melyik kocsik esnek bele ebbe az arkategoriaba. Ez le fogja
szukiteni a lehetosegeket mondjuk 5 tipusra. Aztan majd irj uja,
akkor talan majd tudsz erdemleges dolgokat kerdezni. 

>Hogy mire használnám: bejárásra. Munkahelyem és lakóhelyem 20 km-re van
>egymástól. Nagyjából ennyi.

Ha nincs penzed, akkor a Passat kisse huzos bejaro autonak. Munkaba
jarni tokeletesen eleg egy Ford Escort is. 

>Ja és fontos, hogy ne fogyasszon sokat.

Ebbol ismet arra kovetkeztetek hogy nincs sok penzed. Akkor a 
Passat-ot felejtsd el. Igy latatlanban szerintem egy hasznalt 
(de nem leharcolt) Ford Escorton, Opel Astran, vagy valami 
hasonlon kene gondolkodod. 
Udv,
Gigi
+ - automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo

>>>>>>>>>>>
>  ......a nyomatekvaltot athidalja 1 rud, a motor nyomateka direktben jut a
>  valtohoz, nincs csuszas.
Miben van olyan, hogy csak "1 rud"? Amit eddig szetszedtem, azokban egy
1tarcsas,
hidraulikusan mukodtetett, tengelykapcsolo volt, a turbinaban.
<<<<<<<<<<<

elnezest, rosszul fogalmaztam, tengelykapcsolora gondoltam en is.

udv
+ - Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli!

>computerem nincs a jarganyba, tehat annak biztos nem arthatott. De ha
lenne? 
>Mit szol a nagyerdemu kozonseg ?

A valasz: Igen!

teeby
+ - Re: nemet szabaly, magyar szabaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Viszont a magyar szabaly szerint mikent tudom eldonteni egy egyszeru, 4 agu 
> utkeresztezodesben ahol a fout jobbra kanyarodik hogy a rajta erkezo, 
> balra indexelo auto egyenesen megy-e vagy balra ter? Balra kell indexeljen 
> ha egyenesen megy akkor is (ha jol ertem) mert leter a foutrol. Viszont a 

Mi lenne ha..., mi van ha... akinek tablaja van, varja meg, amig az
elsobbseget elvezo jarmu elhalad, nemcsak ilyen, hanem barmilyen
keresztezodesben. Legalabb 5-6 balesetet usztam mar meg igy. Mert vagy
"ugy maradt" az indexe, vagy elfelejtette kitenni, stb.

De ha mar a nemeteknel tartunk: Majdnem szivinfarktust kaptam, amikor
lampatol indulva, foutvonalrol balra akartam kanyarodni, zoldre
valtott, es a szembe jovo majdnem eltrafalt. Hat, ha valami baromsag,
az ez. Nalunk is van telezold, de soha nem a fo-, hanem a mellekutak
eseteben. Es meg itt is csak addig mukodik, amig a mellekuton nincs
nagy forgalom. Nem messze tolunk van egy ilyen keresztezodes. Amikor
telezoldesre csinaltak, meg joval kisebb volt a mellekutakrol erkezo
forgalom, megfelelt. Mostanra a forgalom nagyon megnott azokbol az
iranyokbol, és nap mint nap latok balesetveszelyes jeleneteket.


eMTybor
+ - Fustoles hengerfej felujitasa utan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Koszonom a valaszokat, es elnezest, hogy sokara valaszolok, de elegge el 
vagyok havazva.

Aki nem emlekszik, annak roviden: Volvo 760 2.3 turbo intercooler 
autokamon felujitottak a hengerfejet, es azota rapszodikusan eregeti a 
suru olajfustot. Elmentem egy masik szerelohoz, hogy nezzuk meg vele is. 
Szoval ugy nez ki, azoknak lesz igaza, akik a turbora gyanakodtak, mert 
all az olaj a turbo mindket (szivo/nyomo) vegen, elegge log a tengelye 
is, ugyhogy jovo heten megy felujitasra. Ha megint ossze lesz rakva, 
majd beszamolok az eredmenyrol. Mondjuk azt azert nem teljesen ertem, 
hogy miert pont most kezdett el emiatt fustolni, de eddig is tudtam, 
hogy hulyen halok meg. :-)

    Udv!

-- 
HAASZ Attila
+ - Kerektarcsa + serules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>  jol latom hogy az autot elol-hatul egy hevederszeru kotellel a
>>  kerekjaratban emelik fel? Biztos hogy ezt kibirja minden auto?
> Nem latod jol! A kerektarcsaba akasztjak a hevedert. A sarvedo azonnal
> leszakadna.

A BX-en tomor felnik voltak, abba vajon hogy akasztanak be? :)
Persze a kereket emelo kerettel ezt is meg lehet kerulni.

>> Mellekkerdes bis: ha ilyenkor baja esik az elszallitando autonak, ki
>> fizeti?
>
> Ha mar volt kozeli tapasztalatod ilyen "lopassal", altalaban utolag kitoltik
> / eleve beirjak, hogy serult. Es ezt baromi nehez bizonyitani, talan ha
> titokban filmezed oket.

Elvileg nekik kene bizonyitani a serulest az elszallitas elott 
keszult felvetellel.
+ - Re: elso autom lesz-mire ugyeljek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat ez egy kicsit altalanosra sikeredett kerdes lett, de megprobalok ra valaszo
lni, amennyire tudok. Eloszor is jo lenne tudni, hogy milyen arfekvesben gondol
kodol, mert akkor konkretabban tudnank neked autotipusokat ajanlani. Az ar hian
yaban most csak altalanossagban beszelnek.

Uj auto vasarlasa eseten lehet 0%-os onresszel autot vasarolni, de az ordog a r
eszletekben (ill. az aprobetus reszekben bujik) meg. Igy csak akkora onreszt sz
abad bevallalni, amit ha megszorzol legalabb 1.5-el, es azt is gond nelkul tudo
d fizetni, akkor szabad beleugrani. Ebben az esetben nem kerulsz olyan helyzetb
e, hogy kamatvaltozas, forint erosodes/gyengules, stb. miatt megvaltozo torlesz
tesi osszeg miatt el kellene adnod az autot, mivel mar nem tudod tovabb torlesz
teni. Torlesztes eseten raadasul kalkulalni kell a casco-val is, mert ez elofel
tetele, hogy megadjak neked a hitelt. Ez is noveli a havi kiadasokat! Uj auto e
seten siman szamithatsz evi 30-100 ezer forint eves kotelezo szerviz cimen futo
 garancialis felulvizsgalati koltsegekre, amivel szinten erdemes kalkulalni.

Hasznalt auto vasarlasa eseten altalaban 20-30% onresz befizeteset kovetoen leh
et elvinni az autot, a torlesztes tobbi resze megegyezik a fentebb leirt uj aut
o vasarlasaval. Hasznalt autoknak sokkal kisebb az ertekvesztese, mint az ujnak
, ezert ez sokszor karpotolja a magasabb szervizelesi koltsegeket. Egy 3 eves a
uto kb. az uj aranak 60%-at eri, vagyis ha uj autot veszel, akkor 3 ev alatt el
bukod a 40%-ot meg ugy is, ha kozben 0 km mesz vele!!! Raadasul az uj autohoz "
kotelezoen" ajanlott markaszervizek (a garancia miatt) nem eppen olcsoak. Haszn
alt auto eseten meg van a lehetoseg maszek szakit keresni, es ott joval olcsobb
an meguszni a szervizelest, mint a markaszervizeknel. Ugyanakkor egy hasznalt a
uton, plane 10 ev felettieknel, 
azert kell kalkulalni rendszeres karbantartassal, es esetenkent elofordulo megh
ibasodasokkal. Nalam ez altalaban havi 10 eFt, amit igy pluszban rakoltok.

Gondolom a fentiekbol leszurheto, hogy en inkabb hasznalt auto parti vagyok. Re
ngeteg penzt meg lehet sporolni, ha az ember nem uj autot vesz. Ennek hatranya,
 hogy nem te vagy az elso tulajdonos, nincs garancia, es az autot folyamatosan 
karban kell tartani lehetoseg szerint magunk altal, vagy magan szakszerelonel. 
Hivatalos nagyszervizekben vagy markaszervizekben a gatyadat is ott hagyod, igy
 csak akkor erdemes hasznaltat venni, ha tudod valahol "olcson" szervizelni. Ha
sznalt auto eseten eleinte nagyobb a javitasi raforditas mig rendbeteszed, majd
 ezt kovetoen a havi raforditas a karbantartasra/szintentartasra joval olcsobb,
 mint az auto ertekvesztese.

Irtad, hogy autot elsosorban munkabajarasra hasznalnad, kis fogyasztasu legyen,
 es peldakepp megemlitetted a VW Passat-ot ;) Nos ez egy picit ellentmondas, me
rt a Passat uj dizelei esznek 5-6 liter korul, a tobbi motortipusa mind 8 korul
, vagy meg tobbet. Nekunk anno 1992-es Passat 1.8 CL 90 LE-s jarganyunk volt, a
mit atlagban 7.4 liter/100 km-el hasznaltunk 140 ezer km-en at eleg dinamikus t
empoban. Az autot ezt kovetoen eladtuk, es azota mar a 400 ezer km-en is tul va
n, koszoni szepen jol van :) Az autot nagyon szerettem, gond nemigen volt vele.
 A kotelezo szervizeken kivul mast nem latott. A kotelezo dolgokon kivul egy do
log volt, amit cserelni kellett, ez pediglen a hatso lengescsillapito, ami hala
 a magyar utaknak 100 ezer km alatt elhalt. Igy ezt a tipust tudom neked ajanla
ni. Erdemes odafigyelni, hogy az 1.6-os es 1.8-as (75 LE) valtozatok eleg gyeng
ek, ehhez a tipushoz nem ajanlom. Gyengek es egyaltalan nem fogyasztanak kevese
bbet. Peldaul a 2.0-as Passat is 8-9 lite!
r korul beeri, pedig az meg a mienknel is 30-50 LE-vel erosebb jargany :)

Amugy munkabajarashoz inkabb a kiskategoriaju es kiskobcentis autokat javallom,
 pl. Opel Corsa, Fiat Punto, Daewoo Matiz, Renault Clio, Skoda Felicia/Fabia, P
eugeout 106/206, stb. De tartom korabbi felvetesemet, hogy jo lenne konkretabba
n ismerni igenyeidet, hogy pontosabb valaszokat tudjunk adni! Tehat milyen mere
tu, arfekvesu, benzin vagy dizel autoban gondolkodol? Munkabajarason kivul mire
 akarod meg hasznalni? Eves szinten kb. hany km-et mennel vele?

udv, Aleox

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS