Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 828
Copyright (C) HIX
2000-08-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: CD-s radio javittatas (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: gatlok (mind)  40 sor     (cikkei)
3 Torott tolato lampa (mind)  34 sor     (cikkei)
4 Re: utazas (mind)  84 sor     (cikkei)
5 Re: Gondjaim (mind)  45 sor     (cikkei)
6 Re: Tipo szijcser (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Suzi fenyezes (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Re. Traktor (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Csak ugy telnek a napok... :-))))))))))) (mind)  49 sor     (cikkei)
10 piros auto (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Re: CD-s radio javittatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

én szerintem nem lehet ilyen komoly a probléma szerintem vannak benne ilyen kis
 gumi görgők mint a kazettás magnóban ami a szalagot továbbítja és az koszolódo
tt el és vesztette el tapadását szerintem ha van egy kis kézügyességed és miért
 ne lenne próbáld meg szétkapni nem egy ördöngősség amúgy nekem is csak minden 
másodikra adja ki a cd a kedves kékpont rádióm de szeretem. ha szervízt kellene
 ajánlanom akkor a MONITOR nevü céget a pontos címet nem tudom de közel van a J
ÁSZAI mari térhez talán katona józsef utca de nem biztos vagy inkább igen hollá
n valaki utca.
REmélem segítettem szia

Ricsi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-127-59.dial.matav.net)
+ - Re: gatlok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!



> Amikor Te is napjaban kb. 50 skodat latsz, meg azt is megmondod egy ido
> utan, hogy konkretan szemely szerint ki csinalta az alkatreszt. :)
>

Hmm, ok csak csodalkozva neztek, fogalmuk sem volt, hogy ez milyen rugo
lehet...  :o)

Egyebkent nem is mas kocsie volt, hanem csinaltattam bele.

> Ebben en nem biznek olyan nagyon, hacsak nem valami kis szerias auto. :)
>

Az en skodam kis szerias, ez csak egy nehany darabos sorozat volt :o))

Egyedi 1? RS  :o)


> 1. baromi zart rendszer, nem sok lehetoseg van sumakolasra
>

Sumakolni mindig lehet, csak akarni kell....

> 2. ha tudod mik az eloirasok, es nem buheralt az auto tuti atmegy
>

De valamit mindig lehet talalni....

> 3. itt a legolcsobb :))))) (ha 1* megvagnak meg mindig olcsobb pl. az
> autoklubnal
>
Nem is a legolcsobb, a szerelom muhelyeben is vizsgaztatnak, ugyanugy
teljesen hivatalos es ugyanugy 5 rongy, csak azert nem vittem oda, mert
ok csak havonta egyszer, az utolso hetfon vizsgaztatnak.


Adam
+ - Torott tolato lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Manyi !

Olvastam  az AUTOBA  a tolato lampaddal kapcsolatos torest.
  Ha van kedved matatni egy kicsit,tudomany nem kell hozza,inkabb csak 
turelem,igy megtudod csinalni :
   Talan a bontoba tudsz kapni egy kicsivel nagyobb darab hasonlo szinu 
lencset,lehet masfajta kocsirol is. A te kocsidon levo lyukat ovatosan 
negyszog alakura megnagyittod
egy durva sarkos reszelovel.Lehetoleg az eleit (szeleit) egy kicsit szogbe 
reszeld.
  Utanna abbol a darabbol,amit a bontobol hoztal, vas  furesszel  kivagsz egy 
ugyan akkora darabot es a szeleit ellenkozo szogbe reszeld le. Igy fogsz 
kapni egy drb-ot,ami pontosan  bele fog passzolni a lampadon levo lyukra.Ha 
az oldalait jo fele reszelted,
akkor ez a kis drb. bele se tud esni a lyukba.
  Lehet hogy az egot ki kell venned,hogy a reszelonek tobb ki-be  mozgo helye 
legyen.
 Ezt bele tudod szintelen ragasztoval is ragasztani,vagy modell ragasztoval 
(jatek uzletekbe lehet kapni ),vagy villany forraszto pakaval ( en is ezt 
hasznaltam),ezt ovatosan huzod korbe,ahol a ket drb. ossze er,epp annyi ideig 
tartod csak oda ra,amig a ket anyag ossze olvad. Ezt eloszor gyakoroljad egy 
mellekes darabon.
   En mar tobbszor is javitottam igy piros es sarga lencset,de az anyag ugyan 
az.

 A biztonsag kedveert ragaszd be az egesz lencset eloszor egy darab papir 
ragasztoval
(mint a festok hasznalnak az ajto szelenel),ez megfogja gatolni,hogy esetleg 
a lencse
tovabb repedjen,amig reszeled. Utanna a papirt cssak lehuzod.

  Remelem,hogy sikerulni fog.

  Udv. Joska
+ - Re: utazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Raki kerdezte:
: Nemetorszag:
: Kozuton, Sassnitz es Berlin kozotti uton mennyivel lehet menni? 100?

Az emlitett szakaszt nem ismerem, lakott teruleten kivul 100 km/h a
megengedett maximum. Varosban 50, autopalyan nincs korlatozas, a "mervado
sebesseg" [Richtgeschwindigkeit] 130 km/h. Ha joval efolott mesz, es
balesetbe kerulsz, automatikusan radverik a ka'rod egyreszet, hiaba okozta
a masik a balesetet. Aktualis eset: fazon jon 160-nal a belso savban, a
kulsoben 120-szal megy egy jarmu, de behuzodik a belsobe, hogy beengedjen
valakit a becsatlakozasnal. Eredmeny: a 160-nal kozlekedo nem hibas ugyan,
de a karanak csak 80%-at te'riti meg a masik fe'l felelossegbiztositasa,
mivel, ha 130-cal ment volna, nem lett volna semmi.

: Tovabba minden orszagra vonatkozik: ( Sved-, Nemet-, Csehorszag es
: Szlovakia)
: Mennyiert buntetnek a rendorok?

Attol fugg, mit muvelsz. A nemet kozlekedesi miniszterium weboldalain
kisakkozhatod, hogy mit reszkirozol meg (www.bmv.de, es ott a
"Verkehr"-re, majd "Bussgeldkatalog"-ra kattints). Altalanossagban
elmondhato, hogy +20 km/h-ig "baratsagosak" a tarifak (<80 DM). Piroson
athajtast, zebranal nem-megallast, pohar so:r utani vezetest a drakoi
szigor miatt nem erdemes megkockaztatni, szintugy az autopalyan az
elottunk "to:ko:re'szo"" levillogasat ill. letolasat, nemzetkozi
"bemutatasokat" hulye autosokra, hatosagi szemely sertegeteset, stb-stb
[utobbi kettot nem uszod meg 1000 DM alatt, ha beperelnek]. Szoval a
szabalyok olyanok, hogy viszonylag civilizaltan kell kozlekedni. ;-)

: Kell-e valami extra dolog, amire felkeszuljek ( hullazsak, porolto egyeb
: nyalanksagok)?

D, CZ es SK-ba tudtommal nem kell porolto. Jan. 1. ota a nemet
elsosegely-doboz osszetetelen varialtak valamit (alufolias takaro
kotelezo, cserebe azt hiszem, olajkre'ta mar nem kell), de nem hiszem,
hogy kulfoldi kocsikkal kekeckednenek. Amire kenyesek, az az elakadasjelzo
haromszog, esetleg zoldkartya (a nemzetkozi felelossegbiztositasi papir,
_nem_ a kornyezetvedelmi igazolas).

: Kell-e autopalyamatrica?

CZ-ben es SK-ban kell. Napijegyuk azt hiszem, nincs, a legolcsobb a
hetijegy, mindket helyen 10 DM korul van, ha jol emlekszem. A nagyvarosok
elkerulo utjai ingyenesek, de szerintem nem eri meg orszaguton csalinkazni
[tizeves tapasztaltok a Cottbus-Mlada Boleslav-Praga-Pozsony-Gyor-Bp.
utvonal alapjan (evente 2-4 alkalommal megjarom oda-vissza)].

: Mire vigyazzak?

A CZ-SK belso hataron szemetladak, mert a kb. 5 km-es szakaszon, amikor
mar kileptel CZ-bol, de meg nem leptel be SK-ba, kiraktak a 60-at az
autopalyara es mericskelnek rendesen. Szinten nem art kozvetlenul a
hatarbodek elott a 20 km/h-t betartani. Masik kedvenc dolguk az elozni
tilosok ellenorzese (autopalya-epitkezeseknel, ill. a fenti "senki
foldjen"). Egyebkent a csehek neha "nemzeti radarnap"-ot tartanak, amikor
minden harmadik bokor/oriasplakat mogott leselkednek [neha olyan helyeken
allnak a szalagkorlaton tul (!), hogy az ember azt hiszi, hogy
helikopterrel tudtak csak odatenni a kocsit], dehat a megengedett 130 km/h
egy olyan sebesseg, amivel eleg jol lehet haladni (kiveve, amikor
valamelyik ve'n Skodanak eszebe jut 20 meterrel elotted kijonni, hogy 72
km/h-val elozze a 70-nel kozlekedo kamiont hegynek felfele).

: Egyeb.

A berlini korgyurun, Drezdaban es Praga kornyeken dugora szamithatsz
hetkoznap csucsidoben (darabja 20-40 perc, ha baleset van, akkor a
duplaja). A hatarorok alapossaga/bunkosaga miatt ugyanez var rad SK-ba
belepeskor es Rajkanal is [ha valamelyik kocsit kipecezik, akkor
veletlenul sem intik ki a sorbol, hadd varjon a tobbi is]. Ha peched van,
Zinnwaldnal (D-CZ hatar) akkora a teherforgalom, hogy akadalyozza a
szemelyforgalmat is (+1 ora). Sajnos a (Pozsonyban foghato) magyar
radioadok leszoktak a hataratlepesi idok kozleserol, mert igy Pozsonyban
meg idejeben el lehetne kavarni Komaromnak (szep orszagut, keves falu...).
A nemeteknel ezt megkapod minden feloraban a kozlekedesi hireknel
(traffipax-hirekkel egyetemben). A Radio ffn-t es az NDR 2-t ajanlom
eszakon, Brandenburg tartomanyban Antenne Brandenburg, sza'szoknal Radio
PSR, Radio Lausitz es MDR Live az, amelyek kozlekedesi hirei hasznalhatoak
(Berlin kornyeken tokmindegy mit hallgatsz, akkora a konkurrencia, hogy
normalis hirek vannak mindenhol).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Gondjaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

"GONCI, Csaba" wrote:

> nagyon boldog vagyok, hogy a sok filozofia mellett a kocsikra
> is jut ido, kulon koszonet Istvannak.

Becsuszik ha nem figyelek oda...:-)

>         >> - mint mar irtam, a vezerszij csereje ota hangos a motor (csorog,
> szorcsog,
>         Kovetkezmeny? Kb. ket het mulva lesz meg a 10000 km, akkor
>         megnezetem az olajcserekor. Fel kell keszulnom valamilyen
>         nagyobb beruhazasra :((  ??

Ha atugrik akkor minimum szelepeket to:r, de rongalodhat az egesz motor. A munk
a
egyszeru, egy jo nagyot belerugni a szerelobe es igazitsa helyre. Van a
fotengely es a vezertengely fogaskereken egy-egy jel. Azoknak _egyszerre_
passzolniuk kell a motorblokkon levo jelhez. Max. fel ora az egesz.

>         >> - a hatso lampak foglalata az utolsokat rugja. A feklampa gyakran
>         A gond az, hogy nagyon korrodalnak a vezetok. Kitisztitottam, par
>         erintkezot bevontam finom cinreteggel, egyelore megy, de meddig :((

Akkor ezt minden lefekves elott es felkeles utan, mint a fogmosast..:-((( Jobb
otletem nincs.

>         >> - a bal elso kozponti zar csak masodikra, harmadikra kattan
> ki/be,
>         >>   valami szorul benne.
>         > WD40. Csodat tesz.
>         Ez egy mikrokapcsolos zar, full elektronika. Nem lehet gond, ha
>         olajfurdot kap? Holnap szetkapom.

Ha _szorul_, _akkor_mechanikus_ a problema. Azt megoldja a WD40. A
mikrokapcsolora ne fujjal vele.

>         >> - az ATE fekek ugy sipolnak, mint a filleres Lada fekek
>         hogy akkor sipol, ha mas a marka, ezert vettem mindent. Azt hiszem,

Akkor sipol amikor akar. 1-2 ezer kilometert birj ki vele, ha akkor is sipol,
akkor cserelje betetet.

Istvan
+ - Re: Tipo szijcser (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

aldo wrote:

> Udv Autosok! Csaba! Istvan!
>
> >> - mint mar irtam, a vezerszij csereje ota hangos a motor (csorog,
>   Inkabb arrol van szo, hogy nem allitotta be az elotoltest szijcsere
> utan(altalaban nem szoktak beall.)

Nu ja, ha dizel akkor persze jogos a pont. De azert a jelek passzolasat
akkor is nezze meg, az ordog nem alszik. Ha eg ponton trehany volt a
szerelo, akkor mas dologban is lehet az.

Istvan
+ - Suzi fenyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tibor.

>Kedvenc Suzukim fenyezese sz@rt sem er. Ugyanis atszarta
>valami madar. Legalabbis ez feltetelezheto a huvejkujjnyi felmart
>resz alapjan. (ami egyebkent a teton van).

Ugyanis a madar potyadeka olyan savas, hogy mindent felmar. Viszont valami
fele polirbevonattal elejet lehet venni az egbol pottyant aldasnak.


Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L
 
+ - Re. Traktor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Soma.

>Ha mar traktor.
>Fateromnak van egy kozepes (MTZ-nel kisebb) meretu traktora.
>HATZ gyartmanyu, 1957-es evjaratu (!).
>663 kobcentis egyhengeres (szerintem ketutemu) 12 LE-s
>dizelmotor hajtja.
>4 elore, 1 hatrameneti fokozat, difizar, hatso kihajtas.

Ez viszont nem semmi :-o Annyi idos a traktor amennyi en vagyok :-O) Sot meg
gondolom uzemkepes is. Hat igen regen meg tudtak tartos fogysztasi cikket
gyartani. Kivancsi lennek akar az en Skodam, vagy VD BMW 5 - je 43 ev utan
milyen lenne ? Szvsz olyan porche mod ( porse marad belole ). Viszont meg
most is sok auto fut az abboli idobol ugymint CV2, VW Bogar, Trabant , stb
ezek a tipusok szinte nem oregszenek.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Csak ugy telnek a napok... :-))))))))))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-Autosok!

 Telnek a napok a muhelyben es a HIX-automokat megszegyenito dolgok
tortennek...

USA Trabi, szuletett Pontiac Fiero.
 Telefon lerobbant a varosban, kimegyek bebikkantom, aztan akkutoltesre
ki a muhelybe. Haaat eljottek Pestrol, Dunaujvarosba fodraszhoz, mar
3oraja folyamatosan ekszijat vesznek....most mar van, de nem indul az
auto.
- Megeri IGY Dujv.ba fodraszhoz jonni????
- Haveri alapon, ingyen nyir a fodraszcsaj. 
- Jo a vagas olcso, __de__ az ut odaig..... :-))) 

 A Fiero hasonlo auto, mint a Trabi, ugyanis muanyag a karosszeriaja,
szinten csavarozott-ragasztott elemekkel. Azert az auton jol latszott,
hogy az elozo tulaj SZOKE no volt.
- elso lokharito torve(ahol nem latszik, jobb elejen)
- letezo legkisebb(legolcsobb) Perion akku
- legkondi kompresszor kiveve, eldobva
- gyonyoru uleshuzat, szinben passzol a PIROS autohoz. :-))))))))))


Trycle (tri-cycle roviditve, azaz hatul 2, 1 elol 1 kerek ). 
 A mezofalvi motorostalakozora jott a srac, elment a toltese, es
aggodott, hogy lemotorozott 1000km-t Nemetorszagbol a talalka miatt es a
szombati motorosfelvonulason nem vehet reszt.

 A jargany egy VW bogar hajtomuvebol + ulesekbol + elso kerekbol all.
Kromozott hovedoracsos kipufogok felhuzva USA kamion stilusban
ketoldalt,airbrush az uthenger kerekek feletti "sarvedokon", minden
letezo alaktresz kromozva, polirozva. Az elosztofedel piros attetszo
muanyag, gondolom este villog benne a szikra. Ulesek(mit ulersek,
fotelok!) egymas mogott, ov nincs. Tank, aksi, elektromos doboz a 
felhajthazto ulesek alatt van. Az elso kereket egy hegesztett profilvaz
koti a VWBogar hajtomukerethez, ennek ket oldalan ket hatalmas
"labtarto" pedal(kuplung, fek). A sebessegvaltokar bal kezrealloan
ferden a comb mellett van (szinten a Bogarbol). 

 A feeling az oriasi lehet, mert messzirol hallatszott, hogy jon/megy, a
boxer- + kipufogohang nagyon szep, no meg megis motorral(???) mesz,
lobog a hajad, stb. Ilyene itthon nem sok embernek lehet. 
 Szterintem, ha ilyennel mesz a Rakoczi uton, akkor __nagyon__ megneznek
a csajok, ha ez a szempontod(lasd A80RS2).  
  Jovore is lesz Mezofalvan motorostalakozo, erdemes elmenni. A
legoregebb motor cimet 1 Danuvia (1975) nyerte. Olvasod Soma?
--
 Udv
  Levente
+ - piros auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a hozzaszolasokat a piros auto ugyeben, kulonos koszonet Meszaros Geza
nak es Marcinak. Tudom, hogy a foto eleg ocska volt (hozzateszem, hogy nem en k
eszitettem), bocs...

Tehat a piros auto ezek szerint egy Ford Escort megspecizve a 70-es evek csucst
echnikajat kepviselo Mesta radarral, ez Vas megye teruleten vadassza a gyorshaj
tokat (meghozza hatulrol), ha minden igaz. Aki rendszamot is kuld hozza, kap eg
y piros pontot :)

Koszonom a segitseget, es ne felejtsetek, ha meroautot lattok, irjatok!

Sebessegmero autok - http://www.nexus.hu/copcars

Udv,
Ferenc



___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS