Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1789
Copyright (C) HIX
2003-04-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: vd es bmw-je (mind)  43 sor     (cikkei)
2 Re: BMW lopas (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: Vizbeeses (mind)  29 sor     (cikkei)
4 Re: BMW lopas stb. (mind)  33 sor     (cikkei)
5 Re: Mazda 626 kerdesek (mind)  11 sor     (cikkei)
6 BMW EWS (mind)  46 sor     (cikkei)
7 Saab (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Re: Vizbeeses (mind)  23 sor     (cikkei)
9 bmw+ka (mind)  78 sor     (cikkei)
10 Re: Saab (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - RE: vd es bmw-je (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Én tényleg sajnálom, hogy neked szar autód van, és a tied nem 
> rendelkezik ilyen paraméterekkel, és azt is sajnálom (ezt leginkább) 
> hogy fel sem bírod fogni, hogy már ilyen is létezik, de aki 
> traktorbelsőben éli le az életét (sötétségben, elszigetelve és óriási 
> nyomás alatt), attól ilyent nem is lehet elvárni  :-).
> 
> Szóval ajánlom neked, először olvass 1 kicsit utána, aztán 
> meg menj és 
> kérj bocsánatot édesanyádtól.
> 
> Üdv,
> vd

VD, nem az autoddal van baj, hanem a gazdajaval. _Senki_ nem 
mondta, h a bmw egy tragya auto, csak azt, h egy auto meg lehet jo, 
meg akkor is, ha csak 1.4 (esetleg kisebb) motor van benne. 
Melysegesen fel vagy haborodva, anyazol, mert vki azt mereszelte 
mondani, h a bmw nem a csucsok csucsa. A "kis" autok gazdai meg 
nyeljek le, h te a magas lorol kinyilatkoztatod, h az _osszes_ kisauto 
szar, es sose fogok odaerni sehova, klimarol ne is almodjak...

En eloszor lattam hozzaszolasodat a listan, es akkor meg nem tudtam, 
h bmw-d van, a stilusod alapjan soroltalak a 'bunko bmw' -s 
kategoriaba. Ha esetleg nem lenne vilagos, h miben is all ez (hiszen 
bmw-s leven aligha vegyulsz a plebs koze):

- kopasz fej, virslis nyak
- este 6 utan is napszemuveg
- 3ajtos szekreny testfelepites
- min. 10 kilos aranylanc nyakban, pitbullon, csontra fogyasztott rajzolt 
arcu baratnon
- az utakon a kozlekedes szabalyainak betartasa es a tobbi autos 
minimalis tisztelete sincs meg
- "beszolas" (duda, villantas, "csunyan" nezes) eseten bezbolutovel 
hadonaszas, autobol kirangatas, masik sofor lelekjelenlet es gyors 
tavozas hijan megverodes

Bennem ez a kep alakult ki rolad.

zsgm

u.i.: ha te a www.bmw.hu -n keresel igazolast arra, h a bmw jo auto, 
akkor most ki vagy rohogve.:))
+ - Re: BMW lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Az ORFK Körözési Alosztályának hivatalos adatai alapján
Magyarországon az 1995 és 2001 között 22 db Magyarországon forgalomba
helyezett, EWS-sel szerelt BMW-t loptak el."

be kell ismernem, hogy tevedtem. vd, igazad volt, sorry.

udv: lukit
+ - Re: Vizbeeses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemes Marcus irta:
> Az egy tipikus nepmese, miszerint vizbeesett autoval meg kell varni, amig
> majdnem megtelik vizzel es utana kinyitod az ajtot. Lattam egy filmet,
> amiben ezzel kiserleteztek: vizbeloktek egy autot 4 buvarral. Az ajtot
> csak akkor tudtak kinyitni, amikor a kocsi belseje mar *teljesen* megtelt
> vizzel (ablaklehuzassal nem kiserleteztek), ergo elotte mar jo ideig
> nincsen eleg oxigen a fennmarado legterben. Az egesz manoverhez valami
> masfel percig kellett volna a lelegzetet visszatartani. Ha mazlid van,
> akkor jeghideg vizbe esel, sokkot kapsz es a 10 perc alatt odaero tuzoltok
> aleltan kihalasznak es ujraelesztenek. Ha jol emlekszem, a filmben a
> lehuzott ablakos valtozathoz is kb. 1 perces levegovisszatartas
> szuksegeltetett. Aki otthon kiserletezik furdokadban, es lazan bejelenti,
> hogy 1 perc nem problema, az probaljon meg hozza uszni is [tegyuk fol,
> hogy a vizbeesesnel nem serulsz meg]. 1 perc kb. az 50 m-es medencet
> atuszni egy levegovel. Kocsibol menekulve nyilvan nem kell 50 m-t uszni,
> de ki kell csatolni az oveket, esetleg a gyereket a gyerekulesbol, ajtot
> kinyitni, panikolni, stb., ami mind-mind oxigenbe kerul. Majdnem
> elfelejtettem: hiperventillalas nelkul keretik az egy levegot erteni.


Ezek szerint Te a megfulladast valasztod? ( vagy fobeloves az gyorsabb, 
humanusabb!)

En a magam reszerol megprobalnam a masfel percet!

Lehet hogy meglepo lesz szamodra, de ha megegyszer, figyelmesen 
elolvasod a cikkedet, rajossz hogy ugyanazt irtad mint a tobbi hozzaszolo.

Udv,   Triznyak
+ - Re: BMW lopas stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lukit es vd !

Kedves Uraim ezt az alpari stilust nem kellene nyilvanosan eroltetni!!!
Az ANYAZASOKAT probaljatok maganban lerendezni, az ujsagban pedig a 
kulturaltabb valtozatokat tegyetek kozze!

Megerteseteket koszonve:  Szabo Laszlo

   Ha mar beleszoltam velemenyt is kozze tennek!
BMW-t valoban keveset lopnak, de ez valoszinuleg nem a (valoban nagyon 
jo ) biztonsagi berendezeseknek koszonheto. Egyszeruen kicsi ra a 
kereslet. Ezert nem ruhaznak be a tolvajok erre a tipusra, egyszerubb 
kitessekelni a tulajt a kocsibol.( ekkor valoban kulccsal viszik )


    M5 kontra Hetkoznapi autos!

   Nagyon sokan sohasem fogjak megtudni hogy milyen is M5-tel autozni. 
(ez is VALOSAG)

1. Nem engedhetik meg maguknak anyagilag.
2. Az emberek tobbsege nem a vezetes oromeert autozik.
3. Nem igenylik a legalabb 320LE-t. Sokakat kielegit az 1,4-es is.
4. A nagy tobbseg nem is alkalmas egy ilyen teljesitmenyu auto vezetesere!


   Magam reszerol, ha nem is M5-tel , csak egy 4,4-es hetessel volt 
alkalmam autozni. Butasag lenne tagadni hogy remek dolog,de azt is el 
kell mondani hogy van meg nehany auto amelyik legalabb ennyire jo. 
(SOT!!!) Persze az eleterzes az egyedi, de hova lenne ez ha mindenki 
M5-tel jarhatna.( most egy "tucatauto" tulajdonosa lennel)

Udv,   Triznyak
+ - Re: Mazda 626 kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a valaszokat bar nem lettem okosabb.
A folyadek viselkedeset nem extrem korulmenyek kozt tapasztaltam. Nem fogyasztj
a, nem olajszagu(nincsenek hengerfely tomites problemek). Tavaj nyar ota ezt cs
inalja, vizzel is ezt csinalta. Levego mer kiment volna reg, nem forr. Most mel
egen, leallitva par perc utan ellenorzom a tagulasiban es mindig ugyan annyi. L
ehulve vagy jarva eltunik belole az anyag. A hutosapkabol nemreg kivettem a sze
lepet mert hatha? de semmi nem valtozott.
Nincs valakinek szerviz CD-je reszletes abrakkal? Foleg az ajto zar rangato es 
vezerlese erdekelne. Meg persze az egesz.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e44a4c7.adsl.enternet.hu)
+ - BMW EWS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

lukit,
>latod ezaz, kamion vagy trailer. ha akarjak, ugyis elviszik, max utcan 
megallitjak es a sofort szallitjak fel tavozasra jol oltozott urak. nekem 
az a stilus nem jott be, hogy 'ezt a kocsit nem lopjak, mert BMW. 
amugyis hiperszuper, hisz ez BMW.'. elismerem, nagyon jo auto, 
nagyon sokmindenben kiemelkedo, hatsokerekeseket imadom, de nem 
maga a foldre szallt isten/allah/budha/..., hogy a tobbi kocsi hozza 
kepest 1 nagy nulla legyen.

Kis szemleletkiigazitast eszkozolnek ha nem haragszol:
-6-10 millios autot nem trailereznek, mert nem eri meg! Trailerrel 
menekulni lehetetlen es baromi feltuno. Egy 316-os miatt ki akar 
lebukni?
-hiaba viszik el, max alkatresznek jo, az autot sajat kulcsa nelkul soha 
tobbet nem inditjak be, kulcsot szerezni meg eleg nehez, ambar nem 
mondom, hogy lehetetlen. 
-akinek ennel dragabb autoja van, annak van ahhoz hattere, hogy ne 
lopjak el az autojat. Nem tudom hallottad-e azt a radiohirdetest, amikor 
bemondtak, hogy az xy ellopott merci az xy ukran kft tulajdona, es 
keretik holnap reggelig visszahozni, megtankolva es lemosva. Ez 
valoszinuleg mese, de kb ilyen hatterrel rendelkezok vesznek 20-30 
millioert kocsit, de ha nem is ok, akkor azok is meg tudjak oldani, hogy 
a kocsijuk visszakeruljon hozzajuk, vagy egyszeruen meg se kisereljek 
elvinni toluk.
-azonkivul szerintem a BMW a legjobb kocsi, hogy neked errol mi a 
velemenyed, az nem nagyon erdekel. Neked is megvan a sajat 
velemenyed, en sem szolok bele, hogy te pl a kispolszkit szereted.
-nem mondtam hogy a BMW a legellophatatlanabb, mert azert mar eleg 
sok olyan auto van, amelyik rendelkezik lopasgatlo kiserletekkel, es 
ahogy Csaba is mondta, evek ota tenyleg a Lexus vezeti a listat. Csak 
irtam, hogy ilyen is van, az olyanoknak, mint te, akiknek fogalmuk sincs, 
mik vannak mar kitalalva.
-nem tudom te hol lax, de kocsibol kiszedes nem nagyon divat mar. En 
azt hallottam kb 2-3 eve, hogy S8-asbol meg kiszednek az utcan, de A8-
assal mar nem csinaljak. Es ezek nem 5-6 millio, de nem is 10 millio Ft-
os kategoriak. Erre meg van a rablasgatlo, ami leallitja az autot 30 mp 
utan, miutan teged kirancigaltak belole. Szerinted az ut kozepen 
nekiallnak szetszedni? Ugye nem.
-szerintem el vagy tevelyedve kicsit ezzel az autolopasos dologgal. 
Hallassz mindenfele remhirt, aztan vagdalkozol osszevissza ezekkel a 
ki tudja honnan vett reszinformaciokkal. Vagy csak a 20-30 millio kozotti 
kategoriarol beszelsz, en meg alacsonyabb kategoriarol. Nem kell 
elhinni minden remhirt, amit hall az ember. 

Udv,
vd
+ - Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Dimitrij
: De nem mondok le az elvezetekrol :-), talan regi 900-as Saab-ot
: talalok. Forum van valahol ezugyben?

Itt:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9015079

Ha nyitottat akarsz, megfizethetetlen, 1,5M alatt nem találsz normalis 
allapotut, egy igazan jo meg 2-2,5 millio.
Ha utso szerias (dontott orru) turbo coupet akarsz venni, az allapottol
es evjarattol fuggoen 1 es 2 millio kozott van (1 millio = kb. 1987-es 
elfogadhato allapotu, 2 millio = 1993-as full extras gyari allapotu), 
ennel olcsobban csak hulladekot lehet venni. (Es abbol sok is van!) Az
otajtos/szivomotorosok joval olcsobbak.

Z.
'91 900
T16S
+ - Re: Vizbeeses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Marginalisan auto tema, de ha mar elojott:

> 1 perc kb. az 50 m-es medencet atuszni egy levegovel.

  Ezt atlag halando nem kepes megcsinalni. En megtudtam neha, amikor 
meg aktivan vizipoloztam (versenyszeruen). Egy-ket jotanacs:
- Vetkozni, amig van levego. Cipo, farmer, kabat, stb. Csak akadalyoznak
  (nagyon).
- Probalni hiperventillalni, amig van levego a kocsiban (ertsd melyeket
  lelegezni). Ezzel csokkented a CO2-t a verben (lasd alul), ami jo.
- Amikor mar viz alatt vagy, akkor (nagyon lassan) fujni ki a levegot.
  Ezzel lehet jo par masodpercet nyerni, mert a legzest a CO2 feldusulas
  inditja el, nem az oxigen hiany (ezert tudnak siman megfulladni katonai
  buvarok, ahol van CO2 elnyelo berendezes -- nincs legszomjuk ha elromlik
  az oxigen adagolas).
- Orientalodni minel jobban. Ha eltevedsz, akkor nem uszni, lebegni.
  Tele tudovel konyebb az ember, mint a viz, igy magatol elindul felfele.
- Bar az ember nem delfin, eleg jol siklik a vizben, ezert nem eri meg
  tul gyorsan uszni (itt a levegovel uszol versenyt, nem az idovel).

Gyula
+ - bmw+ka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Mielőtt baromságokat írsz és így elragadtatod magad, talán nézd meg
>a forrást is (www.bmw.hu + www.totalcar.hu az X5-ös tesztben
Hat aki a www.bmw.hu oldalat megnezve azt mondja, hogy a bmw a legjobb, az
miert nem mondja a www.suzuki.hu oldalra hivatkozva, hogy pedig a suzuki a
legjobb ? (nana hogy a sajat arujat mindenki dicseri)
Kulonben a feltoresi tesztrol kimasoltam a jomultkor az egyik angol
ujsagbol.
sajnos most nincs nalam, de 3 het mulva megkereshetem.
Amikre emlexem, az az, hogy az autok kinyitasat kulso serules nelkul
csinaltak profik, es a legjobb kategoria a >5 perc volt (ebben voltak
olyanok ha jol emlexem hogy saab 9-5, volvo s60, suzuki wagon r+,  skoda
octavia), viszont olyanok is voltak, mint porsche 34 sec, ptcruiser 6 (!)
sec.

Eszre kene venni, hogy olyan hogy "legjobb auto" nincs.
A fonokom nem erti, hogy minek akarok en 5 literes kozepmotoros autot,
amikor neki az 1.6-os mondeo tokeletesen megfelel, az o fonokenek meg
ajanlottam, hogy nem kell arrebballnia a kocsijaval (a parkoloban keresztbe
allt mogem), ha odaadja a kocsija kulcsat, akkor cserebe viheti a volvomat
(a valasza az volt hogy " koszoni a lekotelezo kedvessegemet, de Aston
Martint azert megis mas vezetni" :-) ), ugyanakkor felesegem boldog a ford
ka-val.
Apropo ka: A karacsonykor megrendelt ka-t most sikerult megkapni :-o
Amikor mondtam a kereskedonek, hogy most harom hetre szabira megyunk, es
csak utana tudom atvenni a kocsit, akkor ugy megijedt (miatta huzodott az
atvetel majd egy honapot), hogy inkabb hazhoz hozta a kocsit :-), meg
mondta, hogy az 1000 merfoldes ingyenes ellenorzesre ures tankkal vigyuk,
es teletolti :-).
A kocsit megprobalom osszehasonlitani a volvo 460-al:
Csomagtarto: a nagyborond a volvoba hosszaba elfer(es elore-hatra
csuszkal), ide keresztbe es allitva (es nagyon stabil) :-)
Hianyzik vizhomersekletmero, es zavar, hogy nincs ket kulon visszajelzo a
ket indexnek.
Tetszik a kesleltetett belso villagitas, de igazan megviagithatnak a
gyujtas lukat. A kesztyutarto komolytalan, de hatul van egy eleg nagy
tarolorekesz a jobb oldali kartamlaban.
Tetszik a tukor folotti szemuvegtarto halo.
Az ajto taviranyitojanak keves a visszajelzese (nincs ki-beugro butyok az
ajton olyan fordosan), es nincs deadlock sem.
Az ablakemelok nem automatak, viszont rajottem, hogy a motoros tukor
felesleges (aterek a masik oldalra anelkul hogy lehasalnak az anyosulesre
:-) ). A hatso ablak mechanikus kitamasztoju, nem ugy mint pl. a bmw
compctban ahol az is elektronyos.
A kocsi 70 LE-s motorja majdnem olyan furgen mozgatja a kiskocsit mint a
volvot a 100+ LE. (sajnos gyorsulasi adatokat csak a 60 LE-s regebbi
modellrol talaltam, errol nem). A kanyarokban nagyon stabil ahol 40mph-nal
a korforgalomban kapaszkodok a volvoban ott ez gyonyoruen belesimul.
Viszont hogy nem latok egy jo nagy motorhaztetot magam elott, az autopalyan
igencsak feltem.
Hatulra ulve bevertem a fejem, viszont elol az ulest legmagasabbra allitva
is elfert a fejem (igaz epphogy).
A kormany nem emelheto, viszont az ulesemeles ezt kivaltja).
A muszerek elrendezese jo, a kormany nem takar ki semmit (csak az ulest
magasra allitva), viszont idegesit a megvillagitas megoldasa (ami raadasul
nem is valtoztathato erosegu). Cserebe lehet allitani a fenyszoro
magassagat (na ja itt mar nem mindegy, hogy egy vagy harom ember ul benne
:-) )
A vilagitaskapcsolotol az indexen feltem, de nem sikerult eddig meg
elkapcsolni veletlenul.
A rukvercbe kapcsolasnal utalom, hogy nincs kioldokar, ugyhogy elvileg
3-bol akar hatramenetbe is lehet varazsolni :-(
A sebvalto nem olyan pontos mint a volvonak, es kicsit hosszabbak is a
valtoutak, de meg lehet szokni.
A pedalok felesegem szerint tul kozel vannak egymashoz, engem nem zavart,
viszont a fek szokatlanul kemeny (bar rendesen beletaposva azert megall (az
abs-t meg nem mertem probalgatni, mert bejaratos a kocsi)
A bor kormany nagyon kellemes, bar felesegem panaszkodik, hogy csuszik a
keze rajta.
Az emberek elozekenyen beengednek, viszont hatulrol utolerve meg senki sem
huzodott le :-).
Asszonypajtas mar csikorgatta meg a kereket indulasnal, aztan panikba esve
kerdezte, hogy most mi tortent :-)
Ja igen, es lattam a gepkonyvben, hogy lehetett volna tolatoradart is
rendelni hozza :-)
Remelem sorlimitbe beleferek :-)

A'kos
+ - Re: Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Ha nyitottat akarsz, megfizethetetlen, 1,5M alatt nem találsz normalis
>allapotut, egy igazan jo meg 2-2,5 millio.

Most ugye meg a regirol van szo, nem a 9-3-asrol?

>Ha utso szerias (dontott orru) turbo coupet akarsz venni, az allapottol
>es evjarattol fuggoen 1 es 2 millio kozott van (1 millio = kb. 1987-es
>elfogadhato allapotu, 2 millio = 1993-as full extras gyari allapotu),

Nekem 3 ajtos, zart (ja, ez logikus :-)), es allolampas kellene. Meg
SAAB 90-esben is gondolkodtam, de abbol eletemben osszesen
2db-ot lattam, igy azzal rosszabbul jarnek, mint a Bogarral. :-(

Ami 900-ast lattam eddig, az mind 500kHUF alatt volt, es ennyi.
Hogy ezeken mire kell figyelni, nem tudom. A turbossal tobb
gond van, mint a szivossal? Gondolom ezek is elmennek annyit,
mint egy Volvo. (?) De nagyon szep formaja van! (Hasonloan szep,
mint egy 504-es Peugeot, vagy egy DS 21.)

Dimitrij

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS