Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 919
Copyright (C) HIX
2000-11-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 magyarnak lenni (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Koltsegek. (mind)  11 sor     (cikkei)
3 elado Punto :-) (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Nogradi baleset (mind)  138 sor     (cikkei)
5 Magno. (mind)  34 sor     (cikkei)
6 automagnok vedelme (mind)  40 sor     (cikkei)
7 Help, hol az archivum? (mind)  17 sor     (cikkei)
8 izzitogyertya (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Mitsubishi Lancer (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Sziasztok! (mind)  1 sor     (cikkei)
11 Autofeltores - Gondolatmeneteim... (mind)  61 sor     (cikkei)
12 Autosradio lopas stb... (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - magyarnak lenni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> >> szuletett. Ma szegyellem magam.
> >Azt hiszem, ez nagyon flame-gyanus !!!
> Talan emlekeztek ennyibol is. Csak azt szeretnem mondani,
> hogy egyetertek. Szegyellje magat az akinek oka van ra...
> Reszemrol sajnalom azt aki szegyenli, hogy hova szuletett:((

Miert van az, hogy ti marhara nem ertitek egymast? Aki
szegyelli a magyarsagat, az azert a viselkedesi kulturaert teszi,
ami itt eluralkodott. Kis hazank kokemeny kikepzotabor az un.
"kocsog" vagy "onzo budos paraszt"-mentalitas elsajatitasara,
a terv pedig jelentem, sikeresen mukodik. A kulfoldon a
nejlonzacskot az ablakon kib*szo (bocs) atlag magyar rendkivul
kovetkezetesen ugyanugy fereg modjara viselkedik az elet mas
teruletein is, mint a kozuti kozlekedesben. TV Hiradot nem szoktatok
nezni? Ezek utan en sem csodalkozom, ha kopkodnek ram nyugaton.
Valahol megertem oket, csak egy apro hibat kovetnek el azzal, hogy
altalanositanak. Azt meg viszont muszaj. Ugyhogy ezek utan en
szazszor is meggondolom, mire vagyok buszke. Mert sokra nem
lehetek, ha kileptem a hazam ajtajan.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - Koltsegek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
Milyen koltsegekel jar most egy hasznalt auto megvetele?
Marmint az aran kivul.
Hogy szamoljak az atirast?cm3?Es mennyi a dilya?
Eredetisegvizsgalat?
Es a fentartas?
Sulyado?mennyi?
Kotelezo feleloseg biztositas?mennyi?
Milyen egygeb dolot kell meg fizetni?
Elore is koszonom a segitseget

+ - elado Punto :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Walter! Marky!

>Ugy dontottem megvalok a Puntotol. Igazabol nincs semmi
>baja...   ...Ha van kerdes a kocsirol, akkor a 06/30-xx xx xxx
>telefonszamon tudok valaszolni es szivesen megmutatom.

 Markynak van az autorol fenykepe, a leendo veonek el tudja kuldeni, 
sot tobb tanu van arra, az auto alja kifogastalan allapotu. :-))))
--
 Udv
  Levente


.
evente


.
+ - Nogradi baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Barmilyen furcsa is, en fel fullel ezt hallottam a TV2-n.
Nem figyeltem oda teljesen, mert akkor a vizcsapbol is ez folyt.
A lenti leirast olvasva es visszaemlekezve a mentok megerkezeset
illetoen teljes mertekben erre emlekszem en is (a TV2-bol).
Mivel senki nem irt errol a verziorol itt a listan, ugy gondoltam, 
hogy esetleg tenyleg nem jol hallottam az elmondottakat.
Sajna ettol szegeny srac nem lesz jobban...
Az biztos, hogy a sofor ettol fuggetlenul hibazott (valahol), vagy
a zarovonal miatt, vagy a sebesseg miatt, vagy a villogo miatt,
vagy ezek barmilyen kombinácioja miatt is.


      Zsolt
     AUDI 100
      Ékezet!

> Felado : Homoki Nagy Zoltan
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Nogradi baleset ( 98 sor )
> Idopont: Thu Nov  2 08:33:26 EST 2000 AUTO #916
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok!

Egy masik listan kaptam ezt a levelet. A dupla  > jelzesu resz a lenyeg! 

>Sziasztok!
>
>Most kaptam egy infohalmazt a Nogradi balesetrol, a masik szemszogbol.
>Szerintem ezt is erdemes elolvasni.
>(Felreertes ne essek, nem mentegetni akarok barkit, szerintem egyebkent
>a baleset oka - a kek lampa mertektelen hasznalata - mar boven
>eleg a felhaborodasra, de a vege lehet hogy mashogy tortent):
>
>> Hogy a minisztert elsokent vagy utoljara vittek, azt szerintem mar maga a
>> mentoorvos sem tudja/meri megmondani, mert barmit mondana, ugyis
kitalalna
>> valaki, hogy milyen rosszul dontott.
> 
> Tudja, meri, teszi. Az indexen irta be:
> 
> ******************************************************
> Orvosi szempontból szólnék hozzá a vitához. Magam is mentőztem, ezért
olvasom
> érdeklődve és némileg megdöbbenve az itt elhangzott érveket. Felmerült az,
> hogy a mentősök esetleg az orvosok hibáztak. Van egy két infóm, kollégáim
ott
> dolgoznak abban a kórházban, (a traumatológián.) ahol a Nógrádit
műtötték. Az
> anyagot már felraktam tasztalos topicra is.
> 
> Aznap délután Gödöllőn is történt egy súlyos baleset az M3-as úton, a
Nógrádi
> műtétjét emiatt órákkal elhalasztották. Ugyan már délben a kórházban
volt, de
> csak 5 órakor kezdtek a el a műtétet. Nógrádi súlyos, fejsérüléseket
> szenvedett, jobb felső végtagja lebénult, fölmerült, hogy jobb karja
örökre
> béna marad. A belső szervi vérzést nem lehetett kizárni. A balesetből
eredően
> csontgyulladás is kialakulhat, melynek következményeképpen a kart
amputálni
> kell. A fejbőr a homlokától a tarkójáig több rétegben fölhasadt, csak
nehezen
> lehetett a vérzést elállítani. Kiterjesztett öltésekkel lehetett a
roncsolt
> sebet később egyeztetni. Emellett olyan súlyos agyrázkódást szenvedett,
> melynek késői szövődményeként beszédzavar, emlékezészavar előfordulhat.
> 
> A súlyos sérültek a kezelésével kapcsolatban a mentőszolgálatnál
protokollok
> léteznek, eszerint kell megállapítani azt a prioritási sorrendet, mely
szerint
> a sérülteket a helyszínen kezelik és később onnan elszállítják. Nógrádi
amint
> sokkos állapotban kiszedték az autóból kérte, hogy először a másik autóban
> utazókat lássák el (pedig akár ő lehetett volna a súlyosabb sérült orvosi
> szempontból). A fiú szállították el először, akinél a baleset után
közvetlenül
> még nem fedezték fel a belső vérzést, ami lassan jelentkezik medencetörés
> esetében. Szegény állapota a mentőben kezdett válságossá válni. A mentős
> kárhelyparancsnok a trabantos hölgy gerincsérüléseit ítélte meg a
> legsúlyosabbnak és életveszélyesnek, ezért az egyébként később jövő, de
> gyorsabban haladó helikopterre tették. Vélt gerincsérülése miatt
biztonságosan
> csak légi járművel volt szállítható. Amint a Nógrádi megtudta, hogy a lány
> súlyos sérült, szinte könyörgött, hogy mindenképp a lányt szállítsák a
> helikopterrel. A lányt a közeli Kaposvári kórházba repítették. Ezután
kértek
> újabb helikoptert Nógrádiék számára. Nógrádi sérülései alapján nem volt
> kizárható a későbbiek során az egyébként életet is veszélyeztető belső
vérzés.
> Emellett súlyos felkartörést és következményes karbénulást szenvedett.
Majdnem
> egy órával a lány után vitte el a helikopter Nógrádit, ráadásul a
> Traumatológián több óra múlva műtötték a Gödöllői baleset miatt.
> 
> Pontos adatok a mentősöktől, amit az LRI és a mentőközpont igazol:
> 9.23 első mentő érkezik
> 9.30 elmegy a sráccal
> 10.15 első helikopter érkezik mely a lányt szállítja el (a fiú már
> bent a kórházban)
> 10.45 a lány a kaposvári kórházban van
> 10.50 a második helikopter érkezik
> 11.10 miniszter indul
> 11.50 miniszter Pesten
> 17.00 a műtőben (fentebbi M3-as ügy miatt)
> 21.00 ki a műtőből
> 
> Borzasztó dolog, hogy egy szerencsétlen fiatal életét vesztette ebben a
> balesetben, de ez nem ok arra, hogy ezzel a tragédiával lejárassák az
Nógrádit
> és rajta keresztül az orvosokat és a mentősöket. Ennyit a szakma
becsületéről,
> meg hogy kit kezeltek rosszul.

Udv:

Zoli



.
E1k az
Nógrádit
> és rajta keresztül az orvosokat és a mentősöket. Ennyit a szakma
becsületéről,
> meg hogy kit kezeltek rosszul.

Udv:

Zoli



.
+ - Magno. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/4/2000 -0500, you wrote:
>Ezek szerint a tolvajnak eleg volt 1-2 perc a magno kiszedesehez.
>Ebbol valoszinusitheto, hogy egy amugy is kiveheto tipusrol
>van szo, aminek eppen az a lenyege, hogy parkolas eseten
>ki kell venni az autobol!

Nem biztos, sot mi tobb egyaltalan nem valoszinusitheto, mert a hiveheto 
magnok kiszedese 3 masodperc, mig nem nem kiveheto magnoe 20 masodperc, az 
1-2 percbe meg mindketto belefer, de ha erdekel elmondom az eljarast.
Szoval magno elso resze korul 99%-nal van eyg muanyag lap, es gyenged 
huzassal lepattan, nincs 2 masoderc. 2 femdarab bedug a jo helyre, 
pioneernel oldalt a fejegysegnel, a jvc-nel is, blaupunktnal 2 imbuszkulcs 
is jo hozza, betolaskor kattanast hall az ember es elkezdi kifele huzni, ez 
ugy a szerszam megtalalasaval egyutt 5-6 masodperc, hatul 2 db csatlakozo 
van, mely kozepes erosegu huzassal bonthato, es mondjuk legyen 10 
masodperc, mert a rablo nem akar rongalni es kulonbenis raer, aztan meg 
ugyis vegez, rova rohanjon..

 > Sok autoban van mar "lopasbiztos" audio. (pl. opel es tarsai).
jaja, lopjak azokat is, ugyanugy ahogy a legzsakokat, mert van akinek a 
gyari kell..

 > Emellett a leveheto elofalu radio is igen kenyelmes, mert nem
 > kell az egesz cuccot cipelni. Akinek a hagyomanyos tipus van,
Igen, ellopjak az emberek radioit a leveheto elolaposat is.. Ha valakinek 
elloptak az elolapjat, akkor felcsapja az ujsagot, es eladja !! olcson a 
megmaradt elolapjat,  mondjuk 3-10e ft egy elolap, a radiojat meg ugyis 
elloptak, 100e ft-os berendezes 10e ft-ert szvsz meg igyis megerte.
a masik hogy alkatresznek jok ezek a berendezesek, es megveszik szervizek 
is, igy az elolap csak egy jo vicc, amit ki lehet szerelni, de semmi 
biztosangot ado ertelme nincs.


Ant
+ - automagnok vedelme (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kgy irta tegnap:

"Sok autoban van mar "lopasbiztos" audio.
 (pl. opel es tarsai)."

...ezek azonban az arukhoz kepest nagyon silany 
minoseguek, bovithetoseguk (CD-tar, erosito, DAB) 
nem megoldott, szervizelesuk problemas. Ha nincs 
alapban az autoban benne, en mindenket
lebeszelnek ezek megrendeleserol. Ha valaki igenyes,
az az alapban az autoban levo gyari magnot is
 -- fogat osszeszoritva ekkora pazarlas lattan --kihajintja...

"Emellett a leveheto elofalu radio is igen kenyelmes, 
mert nemkell az egesz cuccot cipelni."

De ettol meg ugyanugy kilopjak, mint a kivehetoset. 
Az autofeltorok osszejatszanak a zsebesekkel, akik
 viszik az elolapot is, estenkent osszejonnek es 
csereberelnek. Az elolap-magno parositashoz ujabb 
adalek, ha valaki megnezi a hirdetesi ujsagok idevago
 rovatait.

Az igazi vedelem a mai napig is a kiveheto magno 
lenne, de ilyet ma mar nem gyartanak... Kar, bar persze 
nem igazan praktikus a dolog. A leveheto elolap
 -- mint feljebb irtam -- nem sokat er, de tobbet mint 
a Blaupunkt kodkartyaja, ami mintha ott se lenne. 
Javaslom az autosboltokban egy-ket szaz forintert 
beszerelheto muanyag fedolap hasznalatat, illetve 
hogy a keszuleket hatulrol Hilti-szlaggal rogzitsuk az 
auto karosszeriajahoz (copyright Adm). Nagy erteku
hifi eseten javasolt meg a betoresvedo folia az ablakra
 (van szinezett es szinezetlen kivitelben is), illetve a 
zarak "ledugozasa". Persze az elso levelben leirt 
modszer ellen (ajto felfeszitese) ugysem lehet 
vedekezni :-(

Udv,
Stevie
+ - Help, hol az archivum? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gondoltam megnezek nehany dolgot a sokat emlegetett archivumban, de a
fejlecben levo cimen nekem nem jon be semmi.
A www.hix.com elerese az eddigi legnagyobb sikerem...
Segitsetek!


Udv, Bazsi.



.
il.hu


.
+ - izzitogyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A subjectben szereplo apro alkatreszekkel kuzdok amiota az autom
megvan. A jelenseg az, hogy kb. 1-2 havonta tonkremegy egy a hatbol.
Probaltam mar tobb tipust, Lucas ,stb., de egyik sem bizonyult tartosnak.
Akasztottam muszert a gyertyakra, a feszultseg lekapcsolodik roluk.
Mitol mehet meg tonkre egy izzitogyertya ?
A jarmu tipusa BMW524td, ha ez szamit valamit. Kicsit unom mar
cserelgetni a gyertyakat, meg igy egesz jol elnek belolem az autos
boltosok. Van valami otletetek ?

Udv:Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mai:   [ Ezt hasznalom ! ]
             [Sms celokra, max.72 kar. a subjectbe]
+ - Mitsubishi Lancer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A segitsegeteket szeretnem kerni. Szeretnek venni egy 1990-es Mitsubishi
Lancer 1.5 GLXi-hez, egy kezelesi, karbantartasi kis konyvet, amibol
az alap dolgokat meg lehet csinalni,  de sehol sem kaptam ilyet.
A Denzel-nel, azt montdtak, hogy tul oreg az auto es mar nem tudnak
hozza adni.
Ha tudnatok segiteni, hogy hol kaphatnek ilyet vagy esetleg tudtok
olyan webhelyet ahonnal letoltheto lenne akkor nagyon megkoszonnem, ha
megirnatok nekem.

Elore is kosz.

Kosa Ferenc


.
.

Kosa Ferenc


.
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
+ - Autofeltores - Gondolatmeneteim... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Harom eve Bekasmegyeren feltortek az autom.
Egy nagyon lepusztult Alpine autoradiot berheltek
ki a bezart kesztyutartobol.
Valoszinuleg az ures fiok hivta fel a figyelmet a
tolvajnak, mert a nyolc (!) csavarral beszerelt
fiokot is kiberhelte. Nem erdekelte, hogy az ugy
5-6 ezer Ft-ot ero radioert, es a fiokert szetverte
az egesz muszerfalat.
Akkor meg nem volt riaszto a kocsimban. Most egy olyat
szereltem be, ami nem uvoltozik, hanem egy pagert
csipogtat. Es van idom eloszedni a fenykepezot. Vagy
a baseball-utot.
Most a riaszto mellett a fiokba ejszakara egy regi
tipusu mechanikus hangolasu autoradiot dugok.
A kocsiba valo radionak pegig (ha nincs ra modom
hogy magammal vigyem), egy az ules ala szerelt
szefben a helye. Egyik lakatos ismerosom gyartotta,
van helye a radionak, es az iratoknak egyarant.
A hatso kalaptartot meg szinten alcazni erdemes.
Olcso padloszonyegbol, aminek a szine hasonlit az
eredeti karpithoz, kivagni egy oda valo meretet.
Racsavarozni (vagy ragasztani) a legocskabb kaphato
hangszororacsot. Lenyeg, hogy ne lehessen latni mi
van a kocsiban.
Mar tobb autotipuson lattam, hogy a radiot gyarilag
kikepzett fedellel lehet elrejteni.
Az egyik Kenwood radion lattam, hogy az elolap
a sluszkulcs kivetele utan egyszeruen atfordul. Es
csak egy szurke muanyaglap latszik, mint ha nem lenne
semmi a kocsiban.

A leveheto elolapos radio sem eletbiztositas.
Engem jonehany alkalommal kerestek meg olyannal, hogy
"kaptak egy radiot, aminek elveszett az elolapja".
Az ilyet kapasbol elhajtottam.

Amelyik kocsiban nincs lehetoseg a radio kivetelere,
az elrejtesnek egy egyszeru (bevalt) modjat tudom
ajanlani!

Vegy egy ocska autoradiot, minel regebbi, minel kopottabb
legyen. Szereld le a gombokat, az elolapot.
Ragaszd ra egy olyan szinu muanyglapra, amilyen a kocsid
muszerfala. Ragassz ra ontapados tepozarat, es illeszd
a muszerfalra.
Ha kiszallsz a kocsibol, csak az alcazo fedlapot kell a
helyere tenni.

Lehet cifrazni is a dolgot, a beszerelt radio kiemelkedo
gombjainak sullyeszteket a muanyaglap belso oldalan, ha
nincs hely a tepozarnak, egy rossz audiokazettat a lapra
ragasztani, Leeses-mentesen a helyere lehessen rakni a dolgot.

Peter.
.
ses-mentesen a helyere lehessen rakni a dolgot.

Peter.
.
+ - Autosradio lopas stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Ebbol valoszinusitheto, hogy egy amugy is kiveheto tipusrol
>van szo, aminek eppen az a lenyege, hogy parkolas eseten
>ki kell venni az autobol!

Azert ez nem egeszen igy mukodik. En lattam mar hogy szetbarmoljak a
muszerfalat. Sot a jobbaknak van kiszedo szerszamuk is. Minden tipushoz.
Es jobbara a dragabb magnokat nem a pitik lopjak.

Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS