> Ivett:
>> materialista berendezkedesu tarsadalomnak. Ezen a vonalon elindulva
>> elgondolkodtato lehet, hogy ha egy ceg sampont akar eladni inkabb egy
>> kivanatos, kevesse tuloltozott holgy segitseget veszi igenybe, es nem
>> kezdi el ecsetelni, hogy mennyire gazdasagos lenne azt a sampont
megvenni.
>
> Rengeteg noknek valo cuccot is igy probalnak reklamozni, pedig annyi
> leszbi azert nincs. :-) Szerintem ez inkabb megszokas, mint ahogy 20-30
> evvel ezelott is reklamoztak pl. bontott csirket, csinos no nelkul, mert
> akkor meg az volt a meno. Ezenkivul ha egy kiallitason az uj BMW elott
> all egy csinos no, akkor inkabb bosszankodok hogy nem latom jol
> miatta az autot, minthogy a szex jarna a fejemben.
A reklam nem megszokas, hanem pontosan merheto hatas. A nagyobb cegek
reklamjai ugy keszulnek, hogy tobb variaciot elkeszitenek, es tobb
proba-kozonseg elott merik a hatast; elso korben parszaz meghivott elott
kerdoivekkel, masodik korben ugy, hogy pl. TV reklamok eseteben kulonbozo
varosokban kulonbozo verziokat sugaroznak, es nezik a vasarlast.
Mi tobb, a TV musorokat es a filmeket is igy faragjak: tobb verzio keszul,
es utana proba-kozonseg dont a befejezesrol. Las Vegasban vannak
kifejezetten erre vannak (ingyenes) vetitotermek, ahol filmsorozatokat lehet
elore nezni es velemenyezni. De a mozifilmekre is igaz, a Terminator vege is
emiatt valtozott.
Sok szex azert van, mert az mukodik a legjobban, de persze sok mas modon is
lehet hatni: humor, etvagygerjesztes, szomj-gerjesztes, biztonsagerzet, stb.
A marketing egy teljesen gyakorlati tudomany, azt csinalja, ami mukodik.
Akkor is, ha az emberek azt hiszik, hogy nem. Sot, az mukodik a legjobban.
;-)
Udv,
Jozsi.
|